کد خبر: 1200846
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد که نباید بمباران کودکان در غزه تکرار شود.

جوان آنلاین: جیمز الدر، روز یکشنبه در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: توقف چهار روزه درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس "به ما این امکان را داده است که در یک ماه گذشته بیشترین کمک را به شمال غزه ارائه کنیم. "
وی ادامه داد: ما به صلح پایدار نیاز داریم در غیر این صورت فقط شاهد ویرانی‌ها و مرگ و میر کودکان خواهیم بود. این کمک‌ها نباید ظرف دو روز آینده متوقف شود و نباید به بمباران کودکان در خاک فلسطین بازگردیم.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از چهل روز از حمله اسرائیل به غزه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داده است که تاکنون در جنگ غزه بیش از (۸۰۰) کودک در غزه کشته و ۲ هزار و ۴۵۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. هزاران کودک فلسطینی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، زیرا همچنان از عواقب مرگبار یک جنگ بی‌رحمانه رنج می‌برند.

از زمان تشدید جنگ، به‌طور متوسط روزانه بیش از چهار کودک کشته یا مجروح شدند و این فقط آماری است که سازمان ملل متحد توانسته است آن را تأیید کند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل‌متحد ابراز نگرانی کرده است که اقدامات اخیر اسرائیل تنها به نقض بیشتر قواعد حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه دامن می‌زند.

او همچنین می‌افزاید: «در حملات این مدت شاهد رکوردشکنی بی‌سابقه در مورد کشتار فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی بودیم و این وضعیت همچنان در حال افزایش یافتن است که بخش قابل توجهی از این قربانیان کودکان هستند.» ایشان همچنین خواستار پایان بخشیدن به تشدید تنش‌های غیرمنطقی شد و از رهبران طرفین خواست فوراً جهت حل مناقشه‌ی مابین خود تلاش کنند. از زمان پایان انتفاضه دوم در سال (۲۰۰۵) میلادی، حملات چهل روز اخیر مرگبارترین حملات در کرانه باختری شناخته می‌شود.

بمباران بی‌امان مناطق مسکونی و با قطع برق در غزه، بیمارستان‌ها بی‌برق می‌مانند و نوزادان در انکوباتور‌ها و بیماران سالمند در اتاق‌ها بدون دسترسی به اکسیژن در معرض خطر قرار می‌گیرند، خانواده‌ها در غزه در حال حاضر برای دسترسی به آب سالم با مشکل مواجه هستند. یونیسف ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت کودکان در غزه، اظهار کرد که این منطقه به گورستان هزاران کودک تبدیل شده است و به‌طرز شگفت انگیزی شمار کودکان کشته شده در غزه در حال افزایش است.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.
رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهاد‌های بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.
علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی‌قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.
رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار