کد خبر: 1200749
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
خبرگزاری رسمی اوکراین، خبر داد که رئیس‌جمهور این کشور درباره احتمال ارسال موشک‌های ایران به روسیه هشدار داده و خواستار سیاست تحریمی و ارسال سیگنال‌های سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی به تهران برای جلوگیری از چنین اتفاقی شده است.

جوان آنلاین: اقدامات و فضاسازی‌های بی‌مبنای ولادیمیر زلنسکی علیه ایران که از درماندگی او حکایت می‌کند، روشی است برای متمرکز کردن توجهات قدرت‌های اروپایی و ایالات‌متحده روی کشورمان تا شاید فرصتی برای حیات سیاسی او و تغییر سرنوشت جنگ با روسیه فراهم شود.

به گزارش الف، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بسیاری از تحلیلگران غربی پایان نزدیکی را برای او متصور هستند اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرده که نشان از درماندگی و اغتشاش ذهنی او دارد؛ آن‌هم در میانه جنگی که بنا به اعتقاد کارشناسان، اوکراین در آستانه پذیرش شکست مقابل روسیه است و حتی برخی سیاست‌مداران آمریکایی هم از توافقات پشت‌پرده برای برکناری زلنسکی به‌منظور پایان‌دادن به این جنگ اروپایی خبر داده‌اند و همین مسئله موجب پریشانی او و راندن سخنانی بی‌مبنا علیه کشورمان شده است.

زلنسکی که در ماه‌های قبل و به بهانه خرید پهپاد‌های ایران توسط روسیه دائماً علیه کشورمان موضع می‌گرفت و حتی مشاورانش را هم به گزافه‌گویی‌های بسیار ترغیب کرده بود، حالا و به بهانه کلیدخوردن بند دوم غروب برجام که مربوط به رفع محدودیت‌های موشکی است، به فضاسازی روی آورده و با وارد کردن اتهامات بی‌مبنا، خواسته‌های جدیدی را از غرب مطرح کرده است.

*جلوی ایران را بگیرید!

خبرگزاری رسمی اوکراین، خبر داد که رئیس‌جمهور این کشور درباره احتمال ارسال موشک‌های ایران به روسیه هشدار داده و خواستار سیاست تحریمی و ارسال سیگنال‌های سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی به تهران برای جلوگیری از چنین اتفاقی شده است.

در این خبر آمده است: «هرچند زلنسکی اظهار کرده که ممکن است در حال حاضر شاهد چنین چیزی نباشیم، اما در آینده به‌طور حتم این اتفاق خواهد افتاد، اما او از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته تا سیگنال‌های سیاسی مناسبی را برای ممانعت از تسلیح موشکی روسیه ارسال کنند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین درباره حمایت نظامی تهران از مسکو صحبت و بر لزوم تقویت تحریم‌ها نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه بازیگران دولتی و شرکت‌هایی که قطعات لازم برای تولید پهپاد‌ها را به ایران عرضه می‌کنند، تاکید کرد.»

*اجماع رهبران ناتو برای برکناری زلنسکی

ولادیمیر زلنسکی، شومنی است از حیطه هنر‌های نمایشی پای به عرصه سیاست گذاشت و به‌دلیل بی‌تجربگی و عدم احاطه به پیچیدگی‌های این حوزه، اوکراین را وارد مهلکه‌ای کرد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت و شاید با وجود ادامه حضورش در پست ریاست‌جمهوری، نشدنی باشد.

زلنسکی با تصور حمایت‌های بی حد و حصر ناتو با روسیه درگیر شد و حالا او مانده و بخش قابل‌توجهی از خاک اوکراین که از دست رفته و حمایت‌هایی که دیگر مثل گذشته تداوم ندارد. زلنسکی و اوکراین این روز‌ها در موضع ضعف قرار دارند و بسیاری از تحلیلگران از نقشه رهبران ناتو برای برکناری او به‌منظور پایان‌دادن به جنگ روسیه و اوکراین خبر می‌دهند؛ از جمله «داگلاس مک گرگور»، مشاور سابق رئیس پنتاگون که در مصاحبه‌ای فاش کرده برخی رهبران کشور‌های عضو ناتو از زلنسکی خواسته‌اند تا برای دستیابی به صلح پست خود را ترک کند.

این کارشناس آمریکایی گفته: «فکر می‌کنم در گفتگو‌های خصوصی به زلنسکی گفته می‌شود که همه چیز تمام شده و او باید با عزت نفس سمت ریاست جمهوری را ترک کند.»

مک گرگور با اشاره به اینکه زلنسکی مایل به این کار نیست، یادآور شد: «غرب قصد دارد فردی را جایگزین رئیس جمهور فعلی اوکراین کند که بتواند مذاکرات صلح با روسیه را آغاز کند.»

مشاور سابق پنتاگون افزود: «این شخص (سرپرست جدیدی که غرب انتخاب می‌کند) بر سر میز مذاکره خواهد نشست و درباره پایان دادن به درگیری با روس‌ها گفتگو خواهد کرد.»

او تاکید کرد: «در ایالات متحده تعداد افرادی که طرفدار پایان‌دادن به درگیری اوکراین هستند، روز به روز بیشتر می‌شود.»

*درماندگی‌های یک کمدین تاریخ‌مصرف‌گذشته!

زلنسکی که عرصه را بر خود تنگ می‌بیند سعی دارد تا برجسته‌سازی و تهدید قلمدادکردن ایران، تمرکز آمریکا و کشور‌های اروپایی را به‌سمت کشورمان ببرد تا شاید دوباره حمایت‌های مالی و تسلیحاتی را جذب و همچنین سد راهی مقابل اجرای برنامه غرب برای برکناری‌اش باشد و بدین‌ترتیب شانس خود را برای ایستادگی مقابل روسیه آزمایش کند.

اما این تصوری است باطل که ریشه در خامی و ناپختگی سیاسی او دارد، چون آنچه که برای اروپا و آمریکا مهم است، تامین منافعشان است و اگر منافعشان وجه‌المصالحه قراردادن اوکراین برای حل نزاع با روسیه باشد، بدین‌کار مبادرت می‌ورزند و تلاش‌های زلنسکی تاثیری در تصمیم‌گیری‌های رهبران غربی نخواهد داشت؛ بنابراین این‌گونه اقدامات و فضاسازی‌های بی‌مبنای زلنسکی که از درماندگی او حکایت می‌کند، روشی است که پشت آن منفعت‌طلبی‌های شخصی رئیس‌جمهور اوکراین نهفته است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
هههه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار