کد خبر: 1199955
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ خبر داد
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: رزمایش بزرگ ۵۰ هزار نفری بسیجیان روز سوم آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش "جوان"، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، در نشست خبری با موضوع «هفته بسیج و رزمایش بزرگ و حماسی الی بیت المقدس» که در سپاه تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی است، بسیج توسط حضرت امام خمینی(ره) در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و به دستور ایشان شکل گرفت و از همان موقع در فرمایشات امام گستردگی و آرمانی بودن بسیج را شاهد هستیم.

وی گفت: از یک منظر وقتی به بسیج نگاه می‌کنیم، بسیج یکی از بزرگ‌ترین تشکیلات مردم جهان است، از جهت دیگر بسیج مکتبی‌ترین نیروی جهادی و مردمی محسوب می‌شود، از طرف دیگر بسیج پرمخاطب ترین نهاد در کشور است، بسیج یعنی مردمی بودن و مردمی رفتار کردن، بسیج یعنی حمایت دائمی از جریان‌های مردمی و دفاع مستمر از مظلوم.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: از زاویه دیگر باید به بسیج به عنوان یک تفکر و به عنوان یک حقیقت جاری و فرهنگ نگاه کرد، تفکر بسیجی مرز ندارد، تفکر بسیجی همه مردم و جوانان و فعالان اجتماعی را در سراسر کشور شامل می‌شود؛ نتایج تفکر بسیج در همه عرصه‌ها قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: تفکر بسیجی یعنی تفکر ایثار و فداکاری در همه عرصه‌های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها؛ امروز وقتی به ماموریت‌های بسیج نگاه می‌کنیم، می‌بینیم او متناسب با آرمان‌خواهی، خود را با هر مکان و زمانی وقف می‌دهد، در هر دهه‌ای در عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی حاضر می‌شود، مانند عرصه امدادرسانی در سیل، زلزله و دوران کرونا.

 

کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ابراز کرد: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت از دیگر محورها و برنامه‌های بسیج در پایتخت است که در جهت تجلیل از خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود، بسیج در جهت تبیین و روشنگری نیز تلاش‌هایی مانند طرح شهید دیالمه داشته است، جهاد تبیین یعنی مردم را با سابقه انقلاب اسلامی آشنا کردن، یعنی توجه دادن مردم به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی.

وی با بیان آنکه بخش عمده‌ای از تفکر بسیج در عرصه مقاومت قابل مشاهده است، عنوان کرد: تفکر بسیج یعنی تفکر مقاومت، پیروزی‌ها و موفقیت‌های اخیر در جبهه مقاومت تبلور نور بسیج است، امروز مردم تفکر بسیج را پذیرفتند و به عنوان راهبرد خود در پیش گرفته‌اند.

سردار حسن‌زاده گفت: آشنا کردن ملت با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مطلب بسیار با اهمیتی است، امروز این اتفاق در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و در حوزه‌های علمیه و دیگر مکان‌ها در حال رخ دادن است.

وی تاکید کرد: امروز با مقاومت مردم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی برای نسل جوان ما روشن شد، چقدر باید تلاش می‌کردیم تا نشان دهیم رژیم صهیونیستی یک رژیم کودک کش و جنایتکار است، اما امروز همه کودکان، جوانان و دانش‌آموزان ما با چهره بدون روتوش آنان آشنا شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: وقتی رژیم صهیونیستی دستش از مقابله با گروه‌های مقاومت کوتاه فلسطینی کوتاه می‌شود همه اقدامات خود را به کشتار مردم محدود می‌کند که خود این بیانگر پیروزی مردم و مقاومت است.

برگزاری رزمایش ۵۰ هزار نفری بسیجیان در تهران

نوجوانان و ۱۲۰۰ هسته علمی بسیج

سردار حسن زاده بیان کرد: در دو سال گذشته بسیج محورهایی را بر اساس اسناد بالادستی مانند بیانیه گام دوم و سند اعتلای بسیج اجرایی کرد که بر همین اساس به محورهای اصلی اشاره می‌کنیم؛ یکی از محورها توجه به بسیج نوجوانان است؛ بسیج به صورت خاص به عرصه علمی توجه دارد؛ ورود بسیج به عرصه علمی با ایجاد ۸۶ پایگاه و ۱۲۰۰ هسته علمی و برپایی چندین مرکز رشد در تهران برای حضور نوجوانان و جوانان نمونه‌هایی از فعالیت علمی بسیج با تاکید بر حضور جونان و نوجوانان است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران(ص) بزرگ افزود: محور دیگر، محور سازندگی و محرومیت‌زدایی است؛ در تهران بزرگ بالغ بر ۳ هزار گروه جهادی بسیجی به صورت بومی و یا جغرافیامحور فعال در موضوعاتی‌ مثل ساخت منازل محروم، ساخت مدارس، درمانگاه‌ها و مسئله آب‌رسانی مشغول به فعالیت هستند و قرارگاه‌هایی در این زمینه مانند قرارگاه شهید اسداللهی و قرارگاه محمد رسول‌الله در این محور اقدامات خود را توسعه داده‌اند.

سردار حسن زاده یادآور شد: یکی از برنامه‌های بسیج در سطح تهران، بحث محله‌محوری و محله اسلامی با هدف مشارکت دادن مردم در اداره محل خودشان است که این طرح پس از طی کردن مراحل کارشناسی و پژوهشی از چند ماه قبل در حال اجرایی شدن است.

 

رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس»

سردار حسن‌زاده در رابطه با برنامه‌های هفته بسیج در پایتخت بیان کرد: در هفته بسیج هزاران فعالیت در تهران مانند برپایی میزهای خدمت و فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شده است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال بسیج که با اتفاقات در فلسطین تقارن دارد، رزمایش بزرگ حماسی «الی بیت المقدس» در پایتخت در خیابان انقلاب با حضور جمعیت ۵۰ هزار نفری بسیجیان در همه سطوح است.

وی با بیان آنکه این رزمایش روز جمعه ۳ اذرماه برگزار می‌شود، تاکید کرد: مهم‌ترین پیام این رزمایش آن است که مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند و جمهوری اسلامی ایران به صورت تمام عیار از فلسطین حمایت می‌کند؛ امیدواریم هرچه زودتر شاهد پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین باشیم.

در پایان این نشست از پوستر «رزمایش حماسی الی بیت المقدس» توسط فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ رونمایی شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار