کد خبر: 1199195
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
متن و فیلمنامه را باید مهم‌ترین عامل موفقیت سریال گاندو بدانیم، موضوعی که چشم اسفندیار اغلب آثار ناموفق نمایشی در کشورمان است
نوید پارسا

جوان آنلاین: مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال موفق و ماندگار گاندو می‌گوید، کار نوشتن فیلمنامه سریالی با موضوع شهید قاسم سلیمانی را هم آرش قادری نویسنده موفق سریال گاندو بر عهده دارد و نکته مهم سریال این است که هیچ بازیگری نقش حاج قاسم را در سریال برعهده ندارد، چون سریال صرفاً درباره فکر و آرمان حاج قاسم است.
متن و فیلمنامه را باید مهم‌ترین عامل موفقیت سریال گاندو بدانیم، موضوعی که چشم اسفندیار اغلب آثار ناموفق نمایشی در کشورمان است. طبق گفته‌های مجتبی امینی، فیلمنامه سریالی با موضوع حاج قاسم نیز به دست آرش قادری نویسنده موفق سریال گاندو در حال نوشتن و بازنویسی است. خبر خوبی که سبب می‌شود از حالا با ضریب بالا احتمال بدهیم که شاهد یک کار موفق خواهیم بود چراکه فیلمنامه بنیان و اصل یک اثر نمایشی خوب است و اگر متن دقیق و مناسب باشد می‌توان انتظار داشت در کنار دیگر اجزا نتیجه کار قابل قبول باشد.
مجتبی امینی، تهیه‌کننده سینما و دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر درباره وضعیت ساخت سریالی با موضوع شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه قرار است ادامه کار در شهر کرمان و دو کشور خارجی ضبط شود، توضیح داد: در حال حاضر نیمی از سریال درتهران ضبط شده و پس از آن مهمان مردم کرمان خواهیم بود و در خود شهر حاج قاسم کار را فیلمبرداری خواهیم کرد.

زمانی طولانی صرف متن و فیلمنامه کردیم
او در ادامه درباره دلایل طولانی شدن پیش تولید سریالی با موضوع حاج قاسم اظهار کرد: کار وسواس بالایی داشت و به دلیل اینکه، هم شرمنده مردم و هم نهاد‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند، نشویم، زمان طولانی برای پیش تولید، آماده‌سازی، متن و نگارش و اصلاح آن صرف شد که زحمت فیلمنامه و متن آن بر عهده آرش قادری بود و ماه‌ها برای این هشت قسمت وقت صرف شد و حدود هشت بار متن بازنویسی شد تا به مرحله تولید برسد. جا دارد از آرش قادری تشکر کرد. با همه حساسیت‌های مختلف از نگاه مختلف متن، امروز در مرحله تولید هستیم.

ساخت کار برای اسطوره‌ها و قهرمانان ملی نفس‌گیر است
تهیه‌کننده «گاندو» که با ایسنا سخن گفته‌است با بیان اینکه ساختن کار برای اسطوره‌ها و قهرمانان ملی به شدت سخت و نفس‌گیر است، عنوان کرد: این نوع کار‌ها بسیار حساس است. شاید عنوان شود که سریال درباره حاج قاسم صرفاً یک اثر هشت قسمتی است، اما به اندازه یک مجموعه ۵۰‌الی۶۰ قسمتی از گروه انرژی می‌گیرد.
او در این زمینه افزود: جنس کار قهرمانان تاریخ معاصر که مخاطب و مردم در یک برهه زمانی ویژگی‌های او را لمس کرده و از نزدیک دیده‌اند، خیلی سخت است. ما در ده‌ها فیلمی که ساختیم، قهرمان‌های مختلفی خلق کردیم و مخاطب با آن‌ها همذات‌پنداری کرد، به آن‌ها علاقه‌مند شده و آن‌ها را پذیرفت و پیگیرشان بود، اما در کار‌هایی از جنس سریال با موضوع سردار سلیمانی، مخاطب قهرمان را می‌شناسد، شما نمی‌توانید او را به مخاطب معرفی کنید، چون او را می‌شناسد. بنابراین ترسیم و طراحی این موضوع و درام را باید با وسواس و حساسیت‌های خاصی پیش برد.

روی تفکر جهانی حاج قاسم کار کردیم
امینی درباره فیلمنامه سریال و اینکه آیا خانواده حاج قاسم سلیمانی نسبت به آن رضایت داشتند، توضیح داد: خود مدیریت سیمافیلم و مکتب حاج قاسم با پروژه در ارتباط بودند و ما بحث پیگیری متن و شرایط را به تلویزیون واگذار کردیم. ما بیشتر روی فضای هنری متمرکز شدیم. قطعاً بعد از خواندن متن نظرات اعمال شد و ما بیشتر سعی کردیم درباره حاج قاسم، ایدئولوژی و تفکر جهانی صحبت کنیم تا درگیر حاشیه و کاراکتر و شخصیت شویم. ما درباره حاج قاسم کار می‌سازیم درباره ایدئولوژی جهانی و داخلی نسبت به حاج قاسم حرف می‌زنیم و سعی کردیم از حاشیه فاصله بگیریم.
امینی با اشاره به موضوع قصه که درباره ترور نافرجام حاج قاسم سلیمانی است، یادآور شد: در قصه ما در یک مأموریتی هستیم و به شخصیت حاج قاسم نمی‌رسیم. به گفته او بازیگری نقش سردار سلیمانی را بازی نخواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار