کد خبر: 1198994
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «جوان»:
رضا پدیدار، عضو اتاق بازرگانی و کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه ذخیره‌سازی تأثیر بسزایی بر کاهش ناترازی دارد، اذعان کرد: در حال حاضر در کشور فقط سه مخزن داریم، اما به ۲۰مخزن برای ذخیره‌سازی نیاز داریم و لازم است در این خصوص سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

جوان آنلاین: عضو اتاق بازرگانی معتقد است یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ذخیره‌سازی و سرمایه‌گذاری صنایع در حوزه ذخیره‌سازی گاز این است که صنایع در فصل سرد با افزایش هزینه گاز مواجه نمی‌شوند و از طرف دیگر بخش مهمی از ناترازی بخش مولد اقتصاد نیز به حداقل خواهد رسید و از این جهت ذخیره‌سازی گاز از سوی صنایع بسیار مهم و پراهمیت است. خوراک موردنیاز پایین‌دستی با ذخیره‌سازی تأمین و این امر موجب ثبات اقتصادی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه محصولات و خدمات می‌شود.
رضا پدیدار، عضو اتاق بازرگانی و کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه ذخیره‌سازی تأثیر بسزایی بر کاهش ناترازی دارد، اذعان کرد: در حال حاضر در کشور فقط سه مخزن داریم، اما به ۲۰مخزن برای ذخیره‌سازی نیاز داریم و لازم است در این خصوص سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
وی افزود: باید در فصل تابستان که در پیک مصرف گاز قرار نداریم، ذخیره‌سازی و در زمستان برداشت صورت پذیرد که اگر این اتفاق رخ دهد، صنایع و بخش خانگی کمتر به مشکل برمی‌خورند. نایب‌رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران با بیان اینکه در حال حاضر در کشور‌های توسعه‌یافته به سمت ذخیره‌سازی گاز و استفاده از آن در فصل زمستان رفته‌اند، یادآور شد: در این راستا صنایع پتروشیمی می‌توانند در فصول گرم سال به ذخیره‌سازی گاز بپردازند و در زمستان برداشت کنند.
پدیدار با بیان اینکه سیاستگذاری مجموعه‌های مختلف در بحث ذخیره‌سازی می‌تواند صنایع و بخش‌های مختلف را به سمت این امر مهم متمایل کند، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، تولید و صادرات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه صنایع با ذخیره‌کردن خوراک و نیاز خود را در زمستان تأمین می‌کنند، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ذخیره‌سازی و سرمایه‌گذاری صنایع در حوزه ذخیره‌سازی گاز این است که صنایع در فصل سرد با افزایش هزینه گاز مواجه نمی‌شوند و از طرف دیگر بخش مهمی از ناترازی بخش مولد اقتصاد نیز به حداقل خواهد رسید و از این جهت ذخیره‌سازی گاز از سوی صنایع بسیار مهم و پر اهمیت است. نایب‌رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران در پاسخ به اینکه قراردادن طیف وسیعی از مخازن زیرزمینی به صنایع چه مزایایی دارد، عنوان کرد: خوراک موردنیاز صنایع پایین‌دستی با ذخیره‌سازی تأمین و این امر موجب ثبات اقتصادی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه محصولات و خدمات می‌شود.
پدیدار با بیان اینکه با ذخیره‌سازی و اصلاح الگوی مصرف بالغ بر ۲۰۰میلیون مترمکعب ذخیره‌سازی گاز در کشور صورت می‌گیرد، اذعان کرد: صنایع می‌توانند با ذخیره‌سازی گاز و تخفیف بزرگ گازی که از دولت بابت سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های ذخیره‌سازی دریافت می‌کنند، با قیمت بسیار ارزان‌تری سوخت یا خوراک گازی دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار