کد خبر: 1198533
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
صدرالحسینی گفت: با توجه به جهت‌گیری‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم گرایش کشور‌های عربی و اسلامی به ایران به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

جوان آنلاین: سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره نشست اضطراری سران کشور‌های اسلامی و عربی در ریاض پیرامون جنایات اسرائیل در غزه، اظهارداشت: ضمن تقدیر از مواضع شجاعانه و انقلابی رئیس‌جمهور کشورمان باید گفت که بیانیه ۵۷ کشور اسلامی و عربی در این اجلاس مناسب، ولی ناکافی است، زمانی می‌توان به آن امتیاز کافی داد که در حوزه انرژی، تجارت، قطع ارتباط کشور‌های عضو این کنفرانس با رژیم جعلی اسرائیل و تحریم اقتصادی آن را عملا مشاهده کنیم.

به گزارش جهان نیوز، وی در ادامه با بیان اینکه یکی از کشور‌هایی که اصرار به برگزاری این جلسه داشت جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: فعالیت هیئت ایرانی به سرپرستی رئیس‌جمهور بسیار قابل توجه بوده و مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و تاحدودی بین المللی قرار گرفت. شالی هم که آقای رئیسی به نشانه حمایت از ملت فلسطین در لحظه ورود به فرودگاه ریاض بر گردن خود انداخته بود یکی از مسائل مهمی بود که مورد توجه قرار گرفت.

کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به حضور اعضای عالی رتبه کشور‌های اسلامی و عضو اتحادیه عرب در این اجلاس، گفت: توقف فوری جنگ، بمباران‌ها، شکسته شدن محاصره و رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه از نکات مورد تاکید همه کشور‌های شرکت کننده بود. اما دیدگاه انقلابی آقای رئیسی به نمایندگی از مردم ایران و پیشنهاد‌های ده‌گانه ایشان در آنجا بسیار مورد توجه قرار گرفت.

صدرالحسینی در ادامه افزود: رئیس جمهور در حاشیه این اجلاس و در دیدار با سران کشور‌ها علاوه بر تاکید بر تعمیق روابط میان کشور‌های اسلامی بر اهمیت بیش از اندازه فلسطین در جهان اسلام مطالبی را بیان کردند که شایسته است مورد توجه سران کشور‌های حاضر در اجلاس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی در حال حاضر برای کشور‌های منطقه کاملاً شناخته شده است، گفت: اهمیت ارتباط با جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهمترین کشور‌های منطقه و تاثیرگذار بر روی بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باعث شده که کشور‌های منطقه نسبت به ایران گرایش پیدا کنند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان با اشاره به یکی از موضوعات بسیار مهم و قابل تقدیر در سیاست خارجی دولت سیزدهم، بیان کرد: با توجه به جهت‌گیری‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم گرایش کشور‌های عربی و اسلامی به ایران به صورت چشمگیری افزایش یافته است. مصر هم از این قاعده مستثنی نیست و موضوع تعمیق و گسترش روابط سیاسی با مصر در دیدار بین روسای جمهور دو کشور در حاشیه این اجلاس مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار