کد خبر: 1198113
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
یک منبع داخلی اوکراین از تمایل رئیس‌جمهور این کشور برای مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده خبر داد.

جوان آنلاین: یک منبع داخلی در کی‌یف روز یکشنبه به رسانه اوکراینی «استرانا» گفت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مشتاق مذاکره مستقیم با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برای شرایطی است که نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ کاخ سفید را پس بگیرد.

به گزارش فارس، یک فرد نزدیک به دفتر زلنسکی با توجه به پیشتازی ترامپ در بین نامزدهای جمهوری‌خواه، استدلال کرد او عملاً به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی، جریان کمک‌ها به اوکراین را کنترل می‌کند زیرا جمهوری‌خواهان از اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا برخوردارند و همین مجلس مسؤول مسدود کردن تلاش‌های کاخ سفید برای ادامه تامین بودجه جنگ اوکراین بوده است.

این منبع به رسانه اوکراینی گفت: کابینه زلنسکی متوجه این موضوع است و بنابراین در تلاش است گفت‌وگوی مستقیمی را بین ترامپ و زلنسکی ترتیب دهد.

تمایل کی‌یف در حالی است که ترامپ اوایل این ماه علناً دعوت قبلی زلنسکی از وی برای سفر به کی‌یف را رد کرد و توضیح داد نگران است رفتن به اوکراین «نامناسب» باشد، زیرا زلنسکی در حال حاضر با بایدن که رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ است تعامل دارد و او «نمی‌خواهد تضاد منافع ایجاد کند».

رئیس‌جمهور اوکراین این دعوت را به طور علنی به عنوان چالشی برای ترامپ در ارتباط با مباهات وی مبنی بر این که در صورت ورود مجدد به کاخ سفید می‌تواند در ۲۴ ساعت به درگیری روسیه و اوکراین پایان دهد، مطرح کرد. زلنسکی در مقابل این ادعای ترامپ گفت اگر او به کی‌یف بیاید، تنها ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارد تا متقاعدش کند که نمیتواند این جنگ را مدیریت کند و نمی‌تواند به خاطر (وجود) پوتین باعث صلح شود.

در نظرسنجی‌های جدید ترامپ در مقابل بایدن با وجود اتهامات جنایی مطرح علیه وی در چند پرونده که می‌تواند به سال‌ها زندانی شدن او منجر شود، پیش است؛ واقعیتی که ترامپ از آن هم برای اهداف جمع‌آوری کمک مالی استفاده کرده است.

واشنگتن بعد از ارسال بیش از ۷۵ میلیارد دلار به اوکراین در دو سال گذشته، تقریباً مبالغی که برای درگیری تخصیص داده را به اتمام رسانده و تعداد فزاینده‌ای از نمایندگان کنگره ایالات متحده به دنبال محدود کردن کمک بیشتر به کی‌یف هستند.

پیشنهاد بایدن برای بسته امنیت ملی ۱۰۰ میلیارد دلاری شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار برای اوکراین ماه گذشته زمانی که «مایک جانسون» رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا تقاضای لایحه‌های مجزا برای تامین بودجه درگیری‌ها در اوکراین و فلسطین اشغالی را داد، شکست خورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار