کد خبر: 1197831
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه (امروز) خبر داد که جنگنده‌ ارتش چین هفت سورتی پرواز در اطراف تنگه تایوان انجام داد و پنج کشتی جنگی به این منطقه فرستاده است.

جوان آنلاین: در شرایطی که مقام‌های پکن بارها اعلام کرده‌اند که تایوان بخشی از سرزمین واحد چین است، تحرکات نظامی چین در اطراف تنگه تایوان خبرساز شده است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع تایوان خبر داد که جنگنده ارتش چین در نزدیکی تنگه تایوان هفت سورتی پرواز انجام داد و پنج کشتی جنگی هم به اطراف تنگه فرستاده است.

«ارتش آزادی‌بخش خلق چین» (ارتش چین) روز شنبه (دیروز) اعلام کرده بود که جنگنده‌ و کشتی‌های جنگی این کشور در یک عملیلت ۲۴ ساعته در نزدیکی تنگه تایوان مشارکت داشتند.

در گزارش رسانه‌های آمریکایی آمده است: «چین که ادعا می کند تایوان بخشی از خاک آن است، تقریبا هر روزه هواپیماهای جنگی را به سمت این جزیره پرواز می‌دهد».

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا در جریان نشست خبری در پکن با سوالی درباره هشدارهای تایوان درباره تحرکات نظامی چین در نزدیکی این جزیره مواجه شد.

این مقام ارشد چین در پایخ به این سوال تاکید کرد که چیزی به عنوان «خط میانی و فاصل» بین چین و تایوان وجود ندارد برای اینکه تایوان بخشی از سرزمین چین است.

در گزارش فاکس نیوز و آسوشیتدپرس آمده است: «بخش اعظم جامعه بین‌المللی شامل ایالات متحده به طور رسمی سیاست "چین واحد" را به رسمیت می‌شناسند اما رئیس‌جمهور بایدن گفته بود که ایالات متحده در صورت حمله چین به جزیره (تایوان) به این اقدام پاسخ خواهد داد البته کاخ سفید بعدتر، از این اظهارنظر عقب نشست».

مقام‌های چین بارها به آمریکا و متحدانش درباره دخالت در امور داخلی چین هشدار داده و گفته‌اند که پکن با استفاده از همه ابزارها با هر گونه تلاش «جدایی طلبان تایوانی» مقابله خواهد کرد.

بنا بر ادعای رسانه‌های آمریکایی، «چین در ماه‌های اخیر به تلاش‌های تهاجمی خود برای گسترش نفوذ در سراسر اقیانوس آرام ادامه داده است، که شامل مانورهای نظامی بزرگ در هوا و آب‌های اطراف تایوان است. ایالات متحده آمریکا. تامین کننده اصلی تسلیحات تایوان است و با هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تایوان به زور مخالف است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار