کد خبر: 1197423
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
یک تحلیلگر بازار طلا گفت: با توجه به افت بهای انس جهانی و کاهش سیر نزولی قیمت طلا در هفته دوم آبان‌ماه، این روند در هفته آینده نیز ادامه می‌یابد.

جوان آنلاین: محمد کشتی آرای درخصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: در هفته دوم آبان‌ماه بهای انس جهانی طلا سیر نزولی داشت و با ۴۴ دلار کاهش هفتگی به هزار و ۹۴۹ دلار رسید.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در بازار داخلی هم با کاهش تقاضا و دادوستد‌ها و باتوجه‌به ثبات نرخ ارز قیمت سکه و طلا نسبت به ابتدای هفته کاهش یافت.

این کارشناس بازار طلا همچنین گفت: در هفته گذشته سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع‌سکه هرکدام ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشتند.

کشتی آرای تصریح کرد: کاهش ۴۴ دلاری بهای انس جهانی موجب شد قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشته باشند.

وی یادآور شد: حباب سکه در هفته گذشته باتوجه‌به تقاضا برای خرید آن ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در آخرین معاملات به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا گفت: باتوجه‌به ثبات قیمت ارز و تداوم روند کنونی در خاورمیانه پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده نیز شرایط بازار طلا در داخل کشور نوسان خاصی نداشته باشد و قیمت‌ها تغییر قابل‌توجهی نداشته باشد.

کشتی آرای در خصوص برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر رشد قیمت در ماه‌های آینده توضیح داد: برخی افراد پیش‌بینی هیجانی از بازار طلا دارند، درحالی‌که تحولات سیاسی و اقتصادی قابل‌پیش‌بینی نیست و در حال حاضر روال عادی را در بازار شاهد هستیم و با ادامه این وضعیت دلیلی برای نوسان قیمت‌ها وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار