کد خبر: 1197349
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی گفت: زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری صبح امروز شهرستان سربیشه تاکنون خسارتی اعلام نشده است.

جوان آنلاین: محمدعلی آخوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمین لرزه‌ای صبح امروز ساعت ۸:۲۳ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در شهرستان سربیشه رخ داد.

به گزارش تسنیم، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی گفت: نزدیکترین کانون زلزله ۴۶ کیلومتری سربیشه و ۵۵ کیلومتری شوسف گزارش شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده سربیشه اعزام شدند که براساس بازدید‌های اولیه تاکنون این زمین‌لرزه خساراتی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی، افزود: مردم به دلیل بارندگی‌های اخیر و خیس بودن زمین و خانه‌های خشت و گلی بیشتر مراقب باشند.

آخوندی همچنین با اشاره به وقوع سیل در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه، عنوان کرد: همانطور که انتظار می‌رفت بارندگی‌های بسیار خوبی در استان شاهد بودیم. در زیرکوه و درمیان سیلاب شدیدتر گزارش شد و خساراتی هم به راه‌های روستایی و ایل‌راه‌ها در مناطق عشایری و شبکه آبرسانی روستایی و شبکه آبرسانی به مزارع وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت: مزارع کشاورزی و به‌ویژه باغات زرشک نیز آسیب دیدند. اغلب روستا‌ها در حاشیه رودخانه‌ها نیز به دلیل طغیان رودخانه دچار خسارت شدند. به ۲ واحد مسکونی که در حریم رودخانه هستند، آسیب جدی وارد شد و چندین روستا نیز به‌دلیل آبگرفتگی به آغل‌های دامی خسارت دیدند. این اتفاق بیشتر در شهرستان درمیان رخ داده است.

وی گفت: ۲ نفر زخمی شدند که توسط هلال احمر از سیلاب نجات پیدا کردند و به ۱۸ نفر در مجموع کمک‌رسانی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، بیان کرد: با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی منطقه کویری است، به واسطه بارندگی و رگبار پتانسیل جاری شدن سیل وجود دارد و باید همیشه آمادگی داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار