کد خبر: 1196040
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نسبت به فرسایشی شدن جنگ در اوکراین هشدار داد و درخصوص حمایت متحدان غربی خود از کی‌یف، ابراز ناامیدی کرد.

جوان آنلاین: رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه هیچ‌کس مثل من به پیروزی ما اعتقاد ندارد، افزود: اما القای این باور به متحدان اوکراین همه قدرت و انرژی من را می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، زلنسکی خاطرنشان کرد: خستگی ناشی از جنگ مانند یک موج در حال حرکت است و در حال حاضر این موج را می‌توان در ایالات متحده و اروپا مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه با این وجود، اوکراین به دنبال پیروزی است و به آتش‌بس یا مذاکره نمی‌اندیشد، خاطرنشان کرد: برای ما پیروز نشدن در این جنگ به معنای باز گذاشتن این زخم برای نسل‌های آینده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، پنج ماه پس از آغاز ضدحمله اوکراین، تمرکز جهان بر جنگ میان حماس و (رژیم) اسرائیل بر ترس و ناامیدی زلنسکی دامن زده است به‌طوری که باعث شده وی اذعان کند که دود وقایع خاورمیانه در چشم ما نیز فرو رفته است.

این در حالی است که والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین نیز با اعتراف به اینکه جنگ در میدان نبرد به بن‌بست رسیده است، تاکید کرد: یک جنگ فرسایشی طولانی به نفع مسکو است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار