کد خبر: 1194002
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بعد از آنکه دبیر کل سازمان ملل متحد به اشغالگری این رژیم اشاره کرد از او خواست کناره‌گیری کند.

جوان آنلاین: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به شدت از اظهارات آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد که به اشغالگری رژیم صهیونیستی اشاره کرده بود واکنش نشان داد و خواستار استعفای او شد.

به گزارش فارس، آنتونیو گوترش ساعاتی قبل‌تر خوستار توجه به زمینه‌هایی شده بود که باعث پدیدآیی عملیات ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی شده‌اند. او گفت: «این حملات در خلا اتفاق نیفتاده‌اند. فلسطینی‌ها ۵۶ سال زیر اشغالگری خفه‌کننده زندگی کرده‌اند.»

گیلاد اردان، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات گوترش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «سخنرانی شوک‌آور دبیر کل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت در همان حالی که راکت‌ها به سمت همه نقاط اسرائیل شلیک می‌شوند این را به روشنی و بدون تردید ثابت کرد که دبیر کل سازمان ملل کاملاً ارتباطش با واقعیت منطقه ما قطع شده است و اینکه او قتل عام انجام شده توسط تروریست‌های نازی حماس را به نحوی تحریف‌شده و غیراخلاقی می‌نگرد.»

وی اضافه کرد: «اظهارات او مبنی بر اینکه حملات حماس در خلا به وقوع نپیوسته به منزله به رسمیت شناختن تروریسم و قتل عام است. واقعا غیرقابل درک است. بسیار غم‌انگیز است رئیس سازمانی که بعد از هولوکاست به وجود آمده چنین دیدگاه‌های وحشتناکی داشته باشد. این تراژدی است.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، روز ۷ اکتبر در یک عملیات غافلگیرکننده به رژیم صهیونیستی حمله کرد. رژیم صهیونیستی در مقابل از آن روز منطقه غزه را تحت بمباران‌های بی‌امان قرار داده است.

آنتونیو گوترش امروز در جلسه شورای امنیت گفت حملات ۷ اکتبر قتل عامی که در غزه اتفاق می‌افتد را توجیه نمی‌کند. او همچنین گفت: «هیچ چیز نمی‌تواند قتل عام و ربودن غیرنظامی‌ها یا شلیک موشک به مواضع غیرنظامی را توجیه کند

رژیم صهیونیستی از دو روز بعد از عملیات حماس اعلام کرد غزه را در محاصره کامل قرار داده و بعد از بستن آب و برق به روی مردم ورود سوخت به این منطقه را ممنوع کرده است.

گوترش گفت: «ذخایر سوخت در غزه ظرف چند روز به پایان خواهد رسید و این مسئله به ایجاد یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار