کد خبر: 1192417
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
در شبانه‌روز گذشته
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۲۲ ضدحمله ارتش اوکراین در محور‌های مختلف دفع شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور کوپیانسک، ۷ حمله نیرو‌های مسلح اوکراین دفع شد و ۲۷۰ نیروی نظامی کی یف نیز کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور کراسنولیمانسک، ۲ حمله نیرو‌های مسلح اوکراین دفع شد؛ تلفات دشمن بالغ بر ۱۱۵ نیروی نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیرو‌های مسلح روسیه طی روز گذشته در محور دونتسک ۹ حمله اوکراین را دفع کردند؛ ۴۸۵ نیروی اوکراینی کشته و یک انبار مهمات آن‌ها منهدم شد. در محور دونتسک جنوبی، بالغ بر ۱۵۰ نفر از نظامیان اوکراینی کشته و زخمی شدند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور زاپروژیا ۴ حمله ارتش اوکراین دفع شد؛ ۱۱۰ نیروی نظامی کی یف و شماری تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محور‌های مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیرو‌های اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تن‌ها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبر‌های میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار