کد خبر: 1192198
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
۲ زلزله‌‌ با قدرت ۵.۶ و ۵.۳ ریشتر منطقه فین و فارغان در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، دو زلزله‌‌ با قدرت 5.6 و 5.3 ریشتر ‌منطقه فین و فارغان در استان هرمزگان را لرزاند.

تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع به فین و فارغان اعزام شدند

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس در خصوص جزئیات زلزله صبح امروز گفت: در پی وقوع این زلزله به دستور استاندار هرمزگان تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان بندرعباس و شهرستان‌های غرب استان به حالت آماده باش در آمده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تیم های ارزیاب و واکنش سریع به مناطق فین و فارغان اعزام شدند تا اطلاعات دقیقتری از این اثرات زلزله گزارش دهند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این دو زلزله به فاصله 10 دقیقه به وقوع پیوسته و یک پس لرزه نیز داشتیم اما هنوز از حجم خسارات و افراد حادثه دیده احتمالی اطلاعات دقیقی در دست نیست. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد بحران فین و فارغان تشکیل شده و به محض دریافت اطلاعات بیشتر، موارد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 استاندار هرمزگان نیز گفت: اعضای ستاد بحران استان هرمزگان در حال آماده باش کامل قرار دارند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز به منطقه اثر اعزام شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش توسط مردم، خاطرنشان‌کرد: تیم‌های امدادی، اورژانس و هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و نتایج ارزیابی نیز بعد از بررسی‌های کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

اعزام 3 تیم ارزیاب

در پی وقوع این دو زمین لرزه 3 تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و تاکنون از میزان خسارات احتمالی گزارشی دریافت نشده است.

گزارش اولیه زلزله 5.6 ریشتری

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، 27.75 درجه عرض شمالی و 56.30 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 29 کیلومتری فارغان، 42 کیلومتری سرگز هرمزگان و 42 کیلومتری قلعه قاضی رخ داده است.

پیش از این نیز زلزله ای به قدرت 5.3 ریشتر بخش فین در استان هرمزگان را لرزاند. 

هنوز از جزئیات خسارت این زلزله‌ها اطلاعاتی در دست نیست. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار