کد خبر: 1192062
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
قائم مقام مجموعه فرهنگی و هنری باغ کتاب گفت: هر گونه تغییر در این کاربری صحت ندارد و تلاش داریم تمامی فضا‌های موجود را به ظرفیت فرهنگی و علمی این مجموعه اضافه کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مجید صادقیان عصر دوشنبه در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران گفت: خبری در خصوص تغییر کاربری در باغ علم نوجوان و کودک در برخی رسانه‌ها انتشار یافت که این خبر اصلا صحت ندارد و ما به دنبال توسعه در این بخش هستیم.

وی افزود: باغ کتاب به عنوان پر ترددترین مجموعه فرهنگی شهر تهران محسوب می‌شود و مهمترین رویکرد این مکان خانواده محوری با اولویت کودکان و نوجوانان است.

قائم مقام باغ کتاب تهران ادامه داد: ۹۵ درصد از برنامه‌های این مجموعه برای مخاطبان کودکان و نوجوانان بوده و در این دوره مدیریت شهری تعداد رویداد‌هایی که کودکان و نوجوانان به همراه والدین شان می‌توانند در آن شرکت کنند؛ رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی کودک در ارتباط با اطرافش که شامل ارتباط با خود، خدا، خلق و خدمت است اظهار کرد: محوریت اول توانمندسازی کودکان و نوجوانان خودشناسی است که این مساله به ویژه در برنامه‌های فصل تابستان بیشتر دیده می‌شود.

صادقیان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های خلاقانه کودک و نوجوان اجرای رویداد‌هایی در ارتباطات با پژوهشکده و معاونت سازمان میراث فرهنگی بوده که به عنوان مثال در یک روز استاد تمام رشته میراث فرهنگی در این مکان حضور داشتند تا کودکان و نوجوانان را با میراث فرهنگی و خلق اثر آشنا کند.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام کرونا ۱۰ سینمای باغ کتاب با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ صندلی تعطیل شد و هنوز نیز به طور کامل فعال نشده افزود: اکنون سینمای روباز با ۶۰۰ صندلی دوباره شروع به فعالیت کرد و انیمیشن بچه زرنگ نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش اکران شد.

قائم مقام باغ کتاب ادامه داد:در حوزه کودک و نوجوان باغ کتاب از دو منظر قابل بررسی است اول پارک‌ها و مکان‌های تفریحی و دوم رویکرد‌های علمی کودکان مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد علمی این مجموعه، یارانه و فضای زیادی را به این بخش اختصاص داده است؛ بیان کرد: هرچند در ایام کرونا از این ظرفیت استفاده نشد، اما اکنون با بازدید وزیر آموزش و پرورش از باغ علم کودک و نوجوان مقررشد تا مدارس با شرایط آسانتر از این مکان استفاده کنند.

صادقیان ادامه داد: باغ کتاب تهران که در فضایی به مساحت ۶۵ هزار متر مربع زیر بنا در ادوار گذشته ایجاد شده است اگرچه در دوره‌ای از این ظرفیت استفاده بهینه‌ای نشده، اما در این دوره مدیریت شهری در بخش تنظیم گری، بهره برداری و ارائه محتوای با کیفیت فعال شده است.

وی بیان کرد: در مدرسه تابستانه، باغ کتاب با برنامه ریزی‌ای که انجام داد باعث شد تا کودکان و نوجوانان بتوانند درحوزه خلاقیت و نوآوری کار‌هایی را انجام دهند.

قائم مقام باغ کتاب با بیان اینکه در ادوار قبلی یک سازه خوب ایجاد شده و در این دوره در بالا بردن کیفیت بهره برداری تلاش‌هایی شده است گفت: به جرات می‌توان گفت میزان وفاداری مخاطبان باغ کتاب به گونه‌ای است که در طول سال تنها سه روز تعطیلی داریم و در نهایت توان، خدمات رسانی به شهروندان را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به آماده شدن بستر ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان از سوی این مجموعه فرهنگی گفت: تمهیداتی انجام شده که مدارس دولتی در طول سال یک روز به صورت رایگان در مجموعه باغ کتاب حاضر و از خدمات آن استفاده کنند.

صادقیان در خصوص آمار بازدیدکنندگان در ۶ ماهه امسال گفت: از روز شنبه تا چهارشنبه حدود ۶ هزار نفر به باغ کتاب مراجعه کردند که این آمار در روز‌های آخر هفته بین ۱۵ تا ۲۳ هزار نفر رسیده و میانگین حضور هر یک از خانواده‌ها نیز حدود چهار ساعت بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار