کد خبر: 1191476
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین حامیان غربی این کشور را مسؤول شکست ضدحملات کی‌یف علیه نیروهای روسیه دانست.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن ابراز تاسف از طولانی شدن روند تحویل تسلیحاتی غربی،  گفت حامیان غربی اوکراین مسؤول کند شدن ضدحملات علیه روسیه هستند.

این مقام اوکراینی پنجشنبه در مصاحبه‌ای در پاسخ به این که آیا با ارزیابی بودانوف موافق است، گفت ضدحملات اوکراین شش تا نه ماه از برنامه عقب است. 

«کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین پنجشنبه اذعان کرد ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه از برنامه عقب نیست بلکه به طور کامل از برنامه خارج شده است و افزود توضیح در این خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده است. 

او توضیح داد مذاکرات فشرده درباره تحویل تسلیحات که پاییز گذشته آغاز شد، فرایندی طولانی مدت شده زیرا شرکا آن زمان از اذعان به اینکه هر چه اوکراین نیاز دارد باید در اسرع وقت فراهم شود، هراس داشتند. 

به گفته این مقام ارشد اوکراینی، «برخی در غرب این رویکرد را اتخاذ کردند که منتظر بمانند تا ببینند (چه می‌شود)، ظاهرا مطمئن نیستند آیا اوکراین می‌تواند در مقابل فشار روسیه مقاومت کند» که به گفته وی، این تردیدها مانعی در برابر هم ارائه کمک‌ها و هم میزان آن‌ها شده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل جمعه در نشست شورای امنیت گفت ضدحملات چهار ماهه نیروهای اوکراینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: در این چهار ماه ضدحملات تنها منجر به انهدام صدها واحد از تجهیزات غربی و ده‌ها هزار کشته در بین نیروهای اوکراینی شده که اکثر آن‌ها نمی‌خواستند بجنگند؛ خوش‌شانس‌ترها تسلیم شدند و زنده ماندند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار