کد خبر: 1190500
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مرکب این نیرو در اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از ایرنا، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، گفت: تأمین امنیت اقتصادی کشتیرانی و عمده شناورهای نفتکش و تجاری را بر عهده داریم و لازم است حتماً از توفان‌های گرمسیری آگاهی قبلی داشته باشیم؛ چرا که دریانوردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توفان‌ها از طرفی نعمت خداوند هستند، ولی چون به آن تسلط نیافته‌ایم نتوانسته‌ایم در جهان از ظرفیت آن استفاده کنیم، گفت: بنابراین باید بتوان از آن به‌عنوان فرصت استفاده کرد.

دریادار ایرانی از برگزاری رزمایش مرکب در اقیانوس هند با همکاری این کشور خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در دیگر اقیانوس‌ها نیز همچنین رزمایشی برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به حضور در اقیانوس‌ها و مسیری که برای اولین بار رقم خورد، برداشت‌های خوبی در حوزه جو اقیانوس داشتیم و حتماً آن را در اختیار دانشمندان قرار می دهیم.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه در حال گسترش همکاری با همه مراکز امنیت دریایی با اولویت اقیانوس هند هستیم و برای تبادل اطلاعات در موضوعات جوی آمادگی داریم، تصریح کرد: آمادگی داریم برای کمک به هواشناسی همه اقدامات لازم را انجام دهیم و اگر فرصت فراهم شود، دوستان می توانند در مراکز امنیت دریایی ما در چابهار و کنارک هم حضور یابند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در حال حاضر با عمان و پاکستان در حوزه امنیت دریانوردی ارتباط مستقیم داریم و در تلاشیم که در اقیانوس هند و دیگر اقیانوس‌ها حضور جدی داشته باشیم.

امیر دریادار ایرانی یادآور شد: ایران عضو نشست فرماندهان حاشیه اقیانوس هند است و مسئولیت دو کمیته در این نشست شامل کمیته امنیت و کمیته بشردوستانه با ایران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر