کد خبر: 1190417
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
خبرگزاری رویترز در گزارشی به تشریح ۲ سال عملیات فریب مقاومت فلسطین و چگونگی فریب رژیم صهیونیستی در این مدت پرداخت.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز در ارتباط با ادامه عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست با نام «طوفان الاقصی» در گزارشی چنین تیتر زد: چگونه حماس اسرائیل را حین برنامه ریزی برای حمله‌ای ویرانگر فریب داد؟

در گزارش این خبرگزاری آمده است: یک کارزار دقیق فریب باعث شد زمانی که گروه فلسطینی حماس حمله ویرانگر خود را آغاز کرد و با بهره گیری از بولدوزر، گلایدر‌های متحرک و موتورسیکلت برای مقابله با قدرتمندترین ارتش خاورمیانه (غرب آسیا) وارد عمل شد، اسرائیل غافلگیر شود.

گزارش مذکور در ادامه اضافه می‌کند: حمله روز شنبه، بدترین شکست اسرائیل از زمان آغاز جنگ ارتش‌های عربی در سال ۱۹۷۳ بود که به دنبال ۲ سال فعالیت‌های فریب دهنده حماس شامل مخفی نگه داشتن طرح‌های نظامی خود و متقاعد کردن اسرائیل به عدم تمایل به جنگ به انجام رسید.

رویترز در ادامه اضافه می‌کند: یک منبع نزدیک به حماس در این ارتباط گفت، در حالی که اسرائیل به این باور رسیده بود که با ارائه انگیزه‌های اقتصادی به کارگران غزه، حماس خسته از جنگ را مهار می‌کند، جنگجویان این گروه اغلب در معرض دید عموم آموزش می‌دیدند و تمرین می‌کردند. این منبع بسیاری از جزئیات مربوط به گزارش حمله و تشدید آن را که توسط رویترز جمع آوری شده، ارائه کرده است. ۳ منبع داخل تشکیلات امنیتی اسرائیل که مانند دیگران خواستند نامشان فاش نشود، نیز در این گزارش مشارکت داشتند.

این گزارش اضافه می‌کند که منبع نزدیک به حماس با تشریح برنامه‌های حیرت انگیزترین حمله از زمان جنگ «یوم کیپور» (Yom Kippur) در ۵۰ سال پیش که مصر و سوریه اسرائیل را غافلگیر کردند، گفت: حماس این تصور را به اسرائیل داد که برای جنگ آماده نیست. حماس طی ماه‌های گذشته از یک تاکتیک اطلاعاتی بی سابقه برای گمراه کردن اسرائیل استفاده کرد و این تصور عمومی را ایجاد کرد که آماده نیست؛ در حالی که برای این عملیات به صورت گسترده آماده می‌شد.

بر اساس گزارش رویترز، رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند که با حمله‌ای که مصادف با «سبت یهودیان» و یکی از تعطیلات دینی آن‌ها بود، غافلگیر شد. جنگجویان حماس به اسرائیل یورش بردند و ۷۰۰ اسرائیلی را کشتند و ده‌ها نفر را به اسارت گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار