کد خبر: 1189691
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
بزرگراه بروجردی در جنوب غرب تهران آماده بهره برداری شد. در دوره قبل مدیریت شهری این پروژه را به جای تکمیل، خاک کردند اما در این دوره با رفع معارضین، بروجردی ساخته و امروز افتتاح شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بیش از 13 سال از آغاز عملیات عمرانی پروژه شهید بروجردی در جنوب غربی تهران می گذارد. معارضین زیادی(چند گاراژ بزرگ و تعدادی املاک مسکونی) بر سر راه پروژه بود اما با فراز و نشیب های زیادی معارضین برطرف شد.

13 سال گذشت؛ بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران

فاز اول بزرگراه به طول ۳.۷ کیلومتر در امتداد «آزادراه تهران - ساوه» و در بخش حدفاصل «بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار»  واقع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران  افتتاح و آماده بهره برداری شد. در دوره قبل مدیریت شهری،  پروژه شهید بروجردی نه تنها تکمیل نشد بلکه  بخشی از آن در  میدان فتح را خاک کردند. 

تکمیل رینگ‌های ناتمام شهر تهران یکی از مهمترین پروژه‌های بزرگ مقیاس و بر زمین مانده شهر است. برای تکمیل رینگ شمالی- جنوبی ناتمام غرب تهران احداث سه پروژه «شاخه غربی بزرگراه یادگار امام»، «ادامه بلوار بهار و تقاطع های آن با بزرگراه فتح و بلوار زرند» و «بزرگراه شهید بروجردی» که امکان اتصال شمالی‌ترین نقطه تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) را فراهم می‌سازد در دستور کار قراردارد.

بزرگراه شهید بروجردی از این حیث حائز اهمیت است که جنوب غرب تهران را به شمال تهران متصل می‌کند و در آینده نزدیک با تکمیل قطعه دوم با کمک بزرگراه شهید بروجردی، آزادگان به بزرگراه یادگار امام متصل خواهد شد و کارکرد بزرگراه شهید بروجردی همچون بزرگراه امام علی در شمال تهران خواهد بود.

واکنش زاکانی به پروژه خاک شده: تهران فضای سبز کم داشت و قبلی ها علاقه داشتند فضای سبز ایجاد کنند!

محمدجواد خسروی  شهردار منطقه 18 در این باره  به فارس می گوید که این پروژه آماده بهره برداری شد.در دوره قبل مدیریت شهری این پروژه‌ به طور کامل تعطیل شد  و بخشی از پروژه که قبلا ساخته شده بود را مدیران خاک کردند. در این دوره بعد از چند سال وقفه فرآیند ساخت آغاز و امروز شاهد بهره برداری فاز اول پروژه هستیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم  در خصوص ریختن خاک روی پروژه شهید یادگار (بخشی از بروجردی)در دوره قبل مدیریت شهری قبلا به خبرنگار فارس گفته بود که این پروژه کنار میدان فتح بود؛ دوره چهارم کارهای اولیه انجام شد؛ اما در دوره پنجم روی آن خاک ریختند. ما مجبور شدیم خاک را برداریم چون پروژه مسکوت مانده بود. روی پل‌های پروژه خاک ریخته بودند و آن را پر کرده بودند تا تبدیل به فضای سبز کنند و ما خاک را برداشتیم تا پروژه را ادامه دهیم. تهران فضای سبز کم داشت و علاقه داشتند فضای سبز ایجاد کنند. این پروژه وسط یک پروژه دیگر بود و امید نداشتند پروژه یادگار امام ادامه یابد؛ به همین دلیل این کار را انجام دادند و موجب مزاحمت شدند.

منطقه 18 از بن بست خارج شد

به گفته مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با تکمیل پروژه مذکور بخشی از پازل اتصال بزرگراه یادگار امام به آزادگان تکمیل شد. از طرفی دسترسی‌های منطقه ۱۸ افزایش یافته و بن‌بست رو به شمال امتداد آزادراه تهران ساوه شکسته شد. همچنین با تکمیل دومین فاز از این پروژه مسیر شمالی جنوبی بزرگراه یادگار امام نیز کامل خواهد شد. منابع مالی این پروژه تامین و  پیشرفت فیزیکی  از ۶۹ به ۱۰۰ درصد رسید.

بودجه ای که در سال 95 دست نخورده باقی ماند

همچنین در شهریور سال 1395 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی عضو شورای شهر تهران گفته بود که تنها راهی که منطقه 18 را از بن‌بست خارج می‌کند بزرگراه شهید بروجردی است.منطقه 18 از دو خط راه‌آهن قیچی شده است و با استفاده از بزرگراه شهید بروجردی این منطقه از بن‌بست خارج می‌شود. برای ادامه این بزرگراه 50 میلیارد تومان برای تملک و اجرا اعتبار در نظر گرفته‌ایم و این پروژه از جمله پروژه‌های بیش از 50 درصد پیشرفت است ولی به لحاظ فراز ونشیب بودجه‌ای فعلا دست نخورده باقی مانده است. از معاونت فنی و عمران درخواست می‌شود نسبت به این پروژه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مردم نیز از این بزرگراه استفاده کنند.

 بر اساس این گزارش،پروژه شهید بروجردی از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) به طول 9 کیلومتر است. برخی  معتقدند که آغاز این پروژه از سال 93 آغاز شده ولی به دلیل وجود معارض، ساخت بزرگراه طولانی شده است. بخش اول بروجردی از تقاطع بزرگراه ساوه به سمت بلوار الغدیر آماده بهره‌برداری است. در این بخش 5 تقاطع غیرهمسطح شامل 11 پل وجود دارد. با افتتاح «بزرگراه شهید بروجردی» دسترسی به «بزرگراه یادگار امام(ره)» و «آزادگان» تسهیل می‌شود و خودروها می‌توانند بدون ورود به محدوده مسکونی از این ناحیه خارج شوند. همچنین ترافیک عبوری در محدوده منطقه ۱۸ نیز کاهش چشم‌گیری خواهد داشت و دسترسی‌ها تسهیل می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
با سلام مسئله مهم ما شهروندان قدیمی منطقه ۹ ناحیه۲، اتصال منطقه ۹ ناحیه ۲ به یادگار امام شمال و ایجاد ورودی و خروجی از این ناحیه به شمال است. با هزاران تاکید و یادآوری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار