کد خبر: 1188688
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
۲ زندانی ایرانی در کراچی پاکستان بعد از طی دوران محکومیت از زندان آزاد شده و به کشور بازگشتند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان از آزادی ۲ شهروند زندانی ایرانی در کراچی و بازگشت آنها به کشور خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: با حمایت قضایی و کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران از زندانیان ایرانی و در ایام نورانی میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)، دو شهروند ایرانی پس از طی دوره محکومیت از زندان آزاد و با پرواز مستقیم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از بندر کراچی به مقصد تهران بدرقه شدند.

پنجم شهریور ماه نیز یک زندانی ایرانی در کراچی پاکستان آزاد و به کشور بازگشت.

حسن نوریان در آن زمان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از لذت بخش‌ترین خدمات کنسولی در خارج از کشور، تلاش برای رهایی و بدرقه ایرانیان زندانی در زندان‌های خارج از کشور است. با تلاش صادقانه همکاران سرکنسولگری کشورمان در کراچی ( پاکستان) ‎ یک هموطن ایرانی با پرواز بامداد یکشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲، از کراچی عازم تهران شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرده بود که حمایت کنسولی و قضایی از ایرانیان خارج کشور و رسیدگی به وضعیت آنان از جمله زندانیان، با جدیت توسط این وزارتخانه ادامه خواهد یافت. اخیرا نیز شاهد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا بودیم که پنج زندانی ایرانی که به دلایل واهی نقض تحریم‌های آمریکا در این کشور زندانی بودند آزاد شدند. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در آن زمان در اظهاراتی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم نسبت به سرنوشت همه ایرانیان اهتمام ویژه دارند، حتی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و فعالیت آنها در خارج از کشور است. اینها در دستورکار فعالیت‌های دیپلماتیک ایران قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار