کد خبر: 1187778
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
طراح قانون چک در مجلس گفت: تاکنون 500 هزار دسته چک الکترونیک برای مردم صادر شده و در حال حاضر 8 بانک دارای زیرساخت برای صدور چک الکترونیک هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی و طراح قانون چک در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: تاکنون 500 هزار دسته چک الکترونیک برای مردم صادر شده و زیرساخت‌های صدور چک الکترونیک در 8 بانک به‌طور کامل فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های 6 بانک دیگر برای صدور چک الکترونیک در حال نهایی شدن است و در آینده‌ای نزدیک این بانک‌ها نیز امکان صدور چک الکترونیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهند داشت.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد 31 بانک و موسسه مالی زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند که همه آنها تا پایان سال باید امکان صدور دسته چک الکترونیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این بخش از قانون چک 98 درصد مراجعات به شعب بانک‌ها کاهش می‌یابد و عملا عمده فعالیت‌های بانکی به صورت مجازی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: تاکنون و از زمان اجرایی شدن چک الکترونیک مردم اقدام به صدور 108 هزار فقره چک الکترونیک کرده‌اند که تاریخ وصول 95 هزار چک آن فرا رسیده و وصول شده و تنها در 2 مورد ما شاهد چک برگشتی بوده‌ایم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که با اجرایی شدن چک الکترونیک تخلفات در این حوزه به حداقل رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار