کد خبر: 1187664
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی خانواده بزرگ ایثارگران دانشگاه تهران که همزمان با هفته دفاع مقدس در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گردهمایی خانواده بزرگ ایثارگران دانشگاه تهران که همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اساتید و کارکنان شاهد و ایثارگر در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و تقدیم مدال دانشگاه تهران از ایثارگری‌ها و رشادت‌های سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کلیه بسیجیان و سپاهیان کشورمان تجلیل بعمل آوردند.
متن لوح تقدیر رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است:

«باسمه تعالی

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی؛ فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیک می‌دانیم با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این مردان و زنان غیرتمند ایرانی بودند که با عشق و ارادت به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام، علم از زمین برداشته، قد برافراشته و شعار استقلال و آزادی سر دادند. در مقابل، دشمنان اسلام و انقلاب نیز بیکار ننشسته و هراسان از اصول جهان‌شمول انقلاب اسلامی، جنگی هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند، نبردی که البته برای ایرانیان مقدس شمرده شد و در طول همان هشت سال بود که بنیان‌های تسری ارزش‌های انقلاب اسلامی به سطح جهانی قوام یافت.
اگرچه نقش ارتش دلاور در جنگ هشت ساله غیرقابل چشم‌پوشی است، اما بدون جان‌فشانی بسیجیان و سپاهیان، پیروزی خیر مقابل شر غیرممکن می‌نمود. در طول جنگ، عزیزان سپاه نه حتی با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها، بلکه با قلب‌های خود مبارزه کردند و با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند. بسیج و سپاه دلاور در مقطع بعد از جنگ نیز از پای ننشسته و با ورود به عرصه سازندگی، در راه بازسازی این سرزمین مجاهدت کردند؛ جهادی که تا به امروز ادامه داشته و پیشرفت ایران را تثبیت کرده است.
سپاه پاسداران با تجربه‌اندوزی از هشت سال دفاع مقدس، در طول جنگ و پس از آن به بومی‌سازی سیستم دفاعی کشور پرداخته و امروز ایران عزیز را به جایگاهی رسانده است که نه در نقش «ژاندارم منطقه»، بلکه در نقش شایسته پیشگامی و پرچمداری جهان اسلام است. امروز، قدرت بازدارندگی مستقیم ایران، تهدیدات هسته‌ای رژیم صهیونیستی را خنثی کرده و با نفوذ تا مرز‌های این رژیم، خواب از چشم اشغالگران ربوده است. بازدارندگی گستردۀ ایران، ایالات متحده را از تهاجم بازداشته و این قدرت سلطه‌گر جهانی را به یک بن‌بست راهبردی کشانده است که در آن آمریکا و قدرت‌های سلطه‌جو در یک طرف میز وادار به مذاکره با ایران از موضع برابر شده‌اند.
پیشرفت فناورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های ماهواره‌ای، موشک‌های بالستیک، پهپاد و هوش مصنوعی برای جهانیان شگفت می‌نماید. به علاوه، قدرت معنوی ایران در نفوذ بر قلب‌ها، شبکه‌ای از گروه‌های مقاومت را در منطقه شکل داده است که به‌واسطۀ آن تمام تلاش غرب جهت تحدید گسترۀ نفوذ ژئوپلیتیکی ایران بی‌ثمر مانده و تثبیت جایگاه ایران را در پی داشته است. در نهایت، به‌واسطه قدرت و نفوذ مادی و معنوی سپاه پاسداران در سطح منطقه‌ای و جهانی، ایران در دورۀ گذار قرار دارد، چرخه‌ای که پس از آن ایران می‌بایست در جایگاه سرآمد منطقه‌ای و حتی جهانی ظهور پیدا کند.
با این ملاحظه، جامعه علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیروی بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شایسته بهترین تقدیر‌ها دانسته و علاوه بر دعای خیر، آمادگی دارد تا با ظرفیت علمی و فناورانه خود به یاری پاسداران صلح و امنیت بشتابد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر