کد خبر: 1185805
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری:
آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت بیان درست حقایق گفت: امروز با دشمنانی مواجه هستیم که همواره می‌خواهند فقط نقاط ضعف ما را آن هم با برجسته‌سازی‌های رسانه‌ای بیان کنند لذا جهاد تبیین برای بیان نقاط قوت و پیشرفت‌ها در برابر برجسته‌سازی نقاط ضعف توسط دشمنان است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (دوشنبه) در همایش طلاب بسیجی خواهر سراسر کشور که در مجتمع ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، درباره ولایت فقیه، اظهار داشت: وقتی مطلبی درست برای جامعه بیان شود، آن جامعه رو به جلو حرکت می‌کند و شتاب می‌گیرد؛ امروز با دشمنانی مواجه هستیم که همواره می‌خواهند فقط نقاط ضعف ما را آن هم با برجسته‌سازی‌های رسانه‌ای بیان کند لذا جهاد تبیین برای بیان نقاط قوت و پیشرفت‌ها در برابر برجسته‌سازی نقاط ضعف توسط دشمنان است.

وی افزود: انسان‌ها معلومات شان برای قانون گذاری بر اساس آنچه خداوند در قرآن می‌فرماید بسیار محدود و اندک است لذا تنها خداوند است که می‌تواند با قانون‌گذاری‌های صحیحی که انجام می‌دهد جامعه را به سوی نور هدایت کند؛ به عبارت دیگر انسان می‌تواند با قانون‌گذاری ناقص جامعه را از نور به ظلمات سوق دهد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ممکن است در جامعه قانون مترقی داشته باشیم، ولی مجری خوبی برای اجرای آن نداشته باشیم لذا در مسائل مختلف جامعه باید نظرات ولایت فقیه را مورد قبول قرار داد؛ در زمان غیبت و نبود، ولی معصوم عده‌ای عنوان می‌کنند که باید مسائل مورد نیاز جامعه را با خرد جمعی رفع کنیم در حالی که مطابق آنچه در تعالیم اسلام آمده در زمان غیبت امام زمان، زمامدار جامعه بر عهده، ولی فقیه است.

وی ادامه داد: اینکه ما را متهم می‌کنند که نظام اسلامی از مردم فاصله گرفته در حالی طرح می‌شود که حضرت علی (ع) از مردم می خواهد اگر حقی بر او دارند آن را مطالبه کنند یعنی مطالبه مردم و جامعه را بر مطالبه خود اولی می‌داند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله ولایت فقیه این است که ما بر این باوریم احکام الهی برای مقطع خاصی نیست، چون برای رفع مسائلی که مربوط به زندگی بشر می‌شود، شبیه‌ترین فرد به امام معصوم زمامداری امور جامعه را برعهده بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار