کد خبر: 1185522
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
رئیس دانشگاه آزاد گفت: در موقعیت حساسی هستیم که غفلت از جریانات روز بر اساتید دانشگاه و خردمندان روزگار شایسته نیست.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه گفت: امسال مطلع‌الفجری برای غلبه بر سختی‌ها و راهی برای ساختن آینده موثر برای ایران عزیز ماست، دنیا آبستن تحولاتی است و در حال پیدا کردن شکل جدید خودش است، آنچه در اربعین رخ می‌دهد و کتمان رسانه‌ای دنیا را دارد جنبش و جوش جدیدی در عالم هستی است، حدود ۲۳ میلیون نفر انسان از تمام قاره‌های دنیا به دنبال خروج از ظلمتکده جهانی گرد هم می‌آیند و ادبیاتی ساخته می‌شود که دیگر در آن نظام سرمایه‌داری سخن نمی‌گوید و نظریات جامعه شناسی برآمده از علم جدید آنجا جایی ندارد.

وی افزود: میزبانان نیز در مدت دو هفته در گرمای شدید کربلا هرآنچه دارند به زائران ارائه می‌دهند، خدمت به انسان های دیگر بدون منت، دریافت پول و نام و نشان به چه معناست؟ این کرامت بدون تبعیض است و هر کس ببیند اعتراف می‌کند که روی دیگر دنیا هویدا شده است، البته در مقابل ظلمتکده جهانی تار و تارتر شده است و پرچم همجنس گرایی در اروپا بر سر در منزل‌ها می‌زنند.

طهرانچی عنوان کرد: در ایامی زندگی می‌کنیم که این ایام چرخش جدید تمدنی است، در موقعیت حساسی هستیم که غفلت از جریانات روز بر اساتید دانشگاه و خردمندان روزگار شایسته نیست.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دیگران از بیرون به ما نگاه امیدوارانه‌ای دارند، گفت: آنان که از بیرون به تحولات ما نگاه می‌کنند ما را در حال بازسازی دوباره تمدنی می‌بینند، سال ۲۰۰۵ نه تحریمی بود و نه اغتشاشی؛ نویسنده مطلبی می‌گوید اگر تحریم یا اغتشاشی بر سر راه ایران قرار بگیرد رهبری این کشور با فراخوان علمی آن را اداره می‌کند.

وی اضافه کرد: آن‌ها ایران را قهرمان و رهبر علم می‌دانند، حالا باید از خود بپرسیم آیا ما نمی‌توانیم دوباره رهبر علم جهان باشیم؟ امروز شاهدیم که دنیا به دنبال آن است که انگاره‌هایش را بر ما حاکم کند، در ورزش هم به همین صورت است مثلا در کشتی یک فدراسیون جهانی می‌خواهد انگاره‌هایش را بر ما حاکم کند، مثلا نگاهشان به زن را می‌خواهند به صورت جنسیتی بر ما غالب کنند، داور زن را در کشتی به میدان می‌فرستند و این داور بدون توجه به باورهای کشتی گیر ما عمل می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار