کد خبر: 1185144
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
فرمانده کل انتظامی به بیان آمار ۸ ساله سفر اربعین در ایران پرداخت و گفت: ۷ میلیون و ۸۰۰ نفر از افرادی که در این سال‌ها به سفر اربعین رفته‌اند، زائر اولی بوده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی با اشاره به آمار‌های تردد زائران اربعین در بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۱۳ میلیون زائر در این ۸ سال از ایران به سمت عراق برای انجام مراسم پیاده‌روی اربعین سفر کرده‌اند؛ از این تعداد ۷ میلیون و ۸۰۰ زائر سفر اولی بودند و بالغ بر ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار زائر سفر دومی بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد (۸ سال) بالغ بر ۱.۵ میلیون سفر سومی، حدود ۸۰۰ هزار نفر سفر چهارمی بودند، حدود ۹ هزار سفر پنجمی بودند و در نهایت بالغ بر ۵۰۰ نفر سفر هشتمی بودند.

رادان با اشاره به اینکه امسال زائران زیر ۵ ساله داشتیم که در مراسم اربعین شرکت کردند، تصریح کرد: همچنین مسن‌ترین فردی که امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت کرد، یک فرد ۷۵ ساله بود.

فرمانده کل انتظامی با اشاره به برخی صحبت‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه جوانان دین‌زده شده‌اند، تصریح کرد: صحت این حرف را باید در دو زمان بررسی کرد، یک ایام اعتکاف و دو سفر اربعین. جالب است بدانید که امسال ۵۰ درصد زائران اربعین امسال زیر ۴۵ سال بودند.

وی ادامه داد: از حدود ۴ میلیون زائری که امسال به اربعین رفتند بالغ بر ۶۲ هزار نفر زیر ۵ سال بودند؛ بالغ بر ۴۳۶ هزار نفر بین ۵ تا ۱۵ سال، ۴۹۲ هزار نفر ۱۵ تا ۲۰ سال سن داشتند، ۵۴۰ هزار نفر ۲۵ تا ۳۵ سال داشتند و ۸۲۶ هزار نفر ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشتند.

رادان تصریح کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار زائر اتباع را امسال مدیریت کردیم و نزدیک به ۳۰۰ هزار از این زائران سند زیارتی را برایشان در مرز‌های ایران چاپ کردیم تا بتوانند مدارک مورد تایید عراقی‌ها را برای ورود به عراق داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه ۳۹ درصد کاهش تصادفات در ایام اربعین داشتیم، گفت: بالغ بر یک میلیون و ۱۲۰ هزار وسیله نقلیه امسال در جاده‌های کشور تردد کردند که ۹۵ درصد این وسایل خودروی شخصی بود (یک میلیون و ۸۰ هزار نفر با وسیله نقلیه خودشان به سمت مرز‌ها حرکت کردند).

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار