کد خبر: 1184970
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که ممکن است طی ۱۲ ماه پیش‌رو، ۲۴ میلیون نفر دیگر در دنیا، در معرض بحران گرسنگی قرار بگیرند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد ضمن اعلام کاهش شدید جیره‌های غذایی اختصاص‌داده شده به برنامه‌های گوناگون این سازمان، نسبت به سو تغذیه ۲۴ میلیون نفر دیگر و افزایش ۵۰ درصدی آمار افراد در معرض سو تغذیه در یک سال پیش‌رو هشدار داد.

این سازمان تاکید کرد که در اتفاقی بی‌سابقه، بیش از ۶۰ درصد از منابع مالی این سازمان کاهش پیدا کرده و برای نخستین بار در عین افزایش روزافزون نیاز‌های جهانی، مشارکت‌های بین‌المللی در تأمین مالی برنامه جهانی غذا کاهش یافته است.

کارشناسان برنامه جهانی غذا برآورد کرده‌اند که به ازای یک درصد کاهش کمک‌های مالی به برنامه جهانی غذا، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در معرض سو تغذیه قرار خواهند گرفت.

سیدنی مک‌کین، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به ضرورت تأمین مالی این برنامه، عدم پشتیبانی از این سازمان را موجب افزایش نزاع، تنش و گرسنگی در جهان دانست.

بر اساس آمار‌های برنامه جهانی غذا، ۳۴۵ میلیون نفر در اقصی نقاط جهان، در گرسنگی کامل به سر می‌برند و ۴۰ میلیون نفر نیز در سطح اضطراری گرسنگی و مرگ قرار دارند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که مجبور شده است که نزدیک به نیمی از برنامه‌های خود در مناطق حساس از جمله افغانستان، بنگلادش، هائیتی و سوریه را کاهش دهد.

بر این اساس برنامه جهانی غذا در ماه مه، ۶۶ درصد از تعداد اشخاص دریافت‌کننده کمک در افغانستان، در ماه جولای، ۴۵ درصد از تعداد اشخاص دریافت‌کننده کمک در سوریه، ۲۵ درصد از تعداد اشخاص دریافت‌کننده کمک در هائیتی و ۵۰ درصد از تعداد اشخاص دریافت‌کننده کمک در سومالی کاسته است.

گفتنی است المسیره پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد که برنامه جهانی غذا از نهاد‌های رسمی در صنعا خواسته بوده با تصمیم این سازمان مبنی بر کاهش کمک‌های خود به یمن موافقت کنند، اما اصرار برنامه جهانی غذا بر امضای این توافق از سوی نهاد‌های رسمی یمن با مخالفت صنعا روبرو شد؛ چرا که این اقدام دربرگیرنده اهداف مشکوک از جمله منحرف‌کردن افکار عمومی از عاملان کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار