کد خبر: 1184579
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بحبوحه تنش با ارمنستان از تمرین خلبانان این کشور در حمله به اهداف دشمن فرضی و انجام انواع مانور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در بحبوحه تشدید تنش مجدد بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از تمرین خلبانان این کشور در حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد.

به گزارش وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان»، خلبانان نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در روز‌های گذشته بر اساس برنامه از قبل تدارک دیده شده وظایف برخاستن، فرود، مانور در ارتفاعات پست و متوسط، تعیین مختصات اهداف زمینی دشمن فرضی و شناسایی هوایی را انجام دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این رزمایش‌ها با محوریت ارتقای مهارت‌های رزمی خلبانان انجام می‌شود.
این در حالی است که یک مقام بلند پایه نظامی ارمنستان گفت، خطر تشدید تنش همیشه وجود دارد و باید اقداماتی انجام گیرد تا این به عملیات نظامی بزرگ تبدیل نشود.

«آرمان سرکیسیان» معاون وزیر دفاع ارمنستان به خبرنگاران گفت که همیشه خطر تشدید تنش نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان وجود دارد.

چندی قبل نیز خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان تمرین پرواز در شب انجام دادند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه اعلام کرد که خدمه نیروی هوایی این کشور با انجام پرواز‌های شبانه از پایگاه‌ها، وظایف مختلفی از جمله ارزیابی اهداف دشمن فرضی و موارد دیگر را انجام دادند.

این کشور حدود ۱۴۰ جنگنده و بالگرد رزمی دارد. جمهوری آذربایجان ۶۴ فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی نیز در خدمت دارد. نوع جنگنده‌های این کشور غالبا «میگ-۲۹» است.

وزارت دفاع آذربایجان چندی قبل از سقوط یک فروند جنگنده میگ-۲۹ در دریای خزر خبر داد. این جنگنده در حال انجام پرواز تمرینی بود که دچار نقص فنی شد و در دریای خزر سقوط کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار