کد خبر: 1184478
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیئت اعزامی مجلس شورای عربستان تاکید کرد که بغداد به محل یافتن راه‌حل‌ها و نقاط مشترک جهت ثبات منطقه تبدیل شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با هیئت اعزامی مجلس شورای عربستان سعودی به عراق دیدار و گفتگو کرد.

السودانی در دیدار با این هیئت به ریاست ابراهیم محمد القناص، رئیس کمیته دوستی میان عراق و عربستانِ مجلس شورای عربستان گفت: تداوم و تقویت روابط میان ۲ کشور برادر در تمامی زمینه‌ها و سطوح و تقویت مشارکت‌های اقتصادی، تجاری و روابط ۲ سویه فرهنگی، از اهمیت برخوردار است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه با اشاره به رویکرد عراق در منطقه افزود: دولت عراق از زمان آغاز انجام وظایف خود، رویکرد تقویت و تکامل روابط در منطقه را در پیش گرفته است.

وی در ادامه گفت: این رویکرد، به رویارویی یکپارچه با چالش‌ها و بحران‌های منطقه، تعامل با ملت‌های دوست و برادر، هماهنگی مواضع و ایجاد روابط همگرایانه با تمامی کشور‌های منطقه تکیه دارد.

السودانی در ادامه این دیدار با اشاره به جایگاه منطقه‌ای عراق تصریح کرد: بغداد به محل یافتن راه‌حل‌ها و اشتراکات در راستای ثبات منطقه مبدل شده است.

از سوی دیگر هیئت اعزامی عربستان نیز تاکید کرد: عربستان روابط با عراق در سطوح مختلف را ارزشمند می‌داند و امیدوار است که در پروژه‌های توسعه‌ای طرح‌شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عراق در راستای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی میان ۲ کشور مشارکت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار