کد خبر: 1184162
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
طرح ساماندهي و مرمت پايگاه جهاني سلطانيه نهايي شده و هيچ سازه‌اي در عرصه آن احداث نمي‌شود.


سعيد صفوي، مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي زنجان با بيان اينكه وسعت پايگاه جهاني سلطانيه ۱۴ هكتار است كه با اعتبارات دولتي پلاك‌هايي كه در اختيار مردم بود، آزادسازي شده است، گفت: براي حفظ آثار تاريخي استان از هيچ تلاشي فروگذار نيستيم. وي به كاوش‌هاي محوطه سلطانيه اشاره كرد و ادامه داد: كاوش‌ها از دروازه شمالي آغاز شده و تا دروازه جنوبي ادامه خواهد داشت و ساماندهي، حفظ و نگهداري با ارزش‌ترين بناي تاريخي استان زنجان از اهميت بالايي برخوردار است.
مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان زنجان با اشاره به اينكه طرح ساماندهي و مرمت سلطانيه نهايي شده است، ابراز كرد: سالانه براي ساماندهي و زيباسازي اقداماتي را انجام خواهيم داد، اما هيچ سازه‌اي روي عرصه پايگاه جهاني سلطانيه بنا نخواهيم كرد.
وي در مورد مرمت و ثبت خانه‌هاي تاريخي زنجان عنوان كرد: خانه جهانشاهلو، خانه ضيايي و خانه جمالي از جمله ساختمان‌هاي قديمي زنجان هستند كه برخي از آنها در حال مرمت و بخشي نيز در حال طي مراحل ثبتي است. صفوي با اشاره به اينكه خانه خديوي در سال‌هاي گذشته رها شده و ۱۷ گزارش آتش‌سوزي به آتش‌نشاني داشته است، تصريح كرد: با دعوت از مالك كارهاي مرمت از جمله عوض شدن تيرهاي چوبي، سبك‌سازي و ساير موارد انجام شده است.
وي مشاركت مردم براي مرمت بناهاي تاريخي زنجان را مهم خواند و افزود: اگر مردم مشاركت نكنند، انجام اين كار با اعتبارات محدود دولتي مشكل است البته مرمت مسجد خانم با كمك افراد خير آغاز شده است. مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان زنجان در مورد برنامه‌هاي حوزه گردشگري نيز خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره‌ها بهانه‌اي براي توسعه گردشگري استان است، علاوه بر اين ۷۰ موافقت اصولي براي ايجاد تأسيسات گردشگري صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار