کد خبر: 1183936
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۳ هزار زائر از طریق مرز مهران تردد کرده اند.
عاطفه آزادپور

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام بامداد جمعه ۱۷ شهریورماه در نشست ستاد اربعین استان با اشاره به پیک ورود زوار به کشور از طریق مرز مهران، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار زائر دیگر از طریق مرز مهران وارد کشور شوند که غذا، آب و یخ مورد نیاز برای آنان تامین شده است.

 

وی در ادامه افزود: آب به میزان کافی و ۵ هزار قالب یخ برای فردا و شنبه تامین شده است که از این میزان یک هزار قالب یخ از همدان و ۲۰۰ قالب یخ از کرمانشاه وارد مهران می‌شود‌ و با وجود ظرفیت مواکب فعال و پخت غذا توسط آستان قدس رضوی و دیگر مواکب مردمی، صبحانه، نهار و شام برای زوار تامین شده است.

 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ هزار پُرس غذا بین زوار در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه برکت توزیع می‌شود، بیان داشت: ۲۰ هزار پُرس غذا توسط شرکت سیمان ایلام، ۳۰ هزار آستان قدس رضوی، موکب بزرگ داخل شهر مهران ۲۵ هزار، مواکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) ۲۰ هزار، دیگر مواکب مهران بیش از ۵۰ هزار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ هزار و کمیته امداد حضرت امام ( ره ) ۱۸ هزار پُرس غذا را روزانه بین زوار توزیع می‌کنند.

 

استاندار ایلام ادامه داد: اولویت توزیع غذا و آب طی چند روز آینده، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه مسافربری برکت است‌.

 

وی با اشاره به ضرورت پخت نان طبق زمانبندی مشخص برای جمعه و روز شنبه تا خروج کامل زوار از کشور عراق، خاطرنشان کرد: برای روزهای جمعه و شنبه نانوایی‌های شهر مهران شبانه روز بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نان پخت می‌کنند. 

 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به اینکه میزان مترددین مرز مهران از ۳ میلیون فراتر رفته است، گفت: از اول صفر تاکنون میزان کل متردین بیش از ۳ میلیون نفر بوده است و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۰۳ هزار زائر از طریق مرز مهران تردد کردند.

 

وی با قدردانی از اعضای شورای تامین استان و شرکت جوان سیر، گفت: یک هزار دستگاه اتوبوس توسط شرکت جوان سیر ایثار تامین شده است.

 

استاندار ایلام گفت: امروز طی تماس با معاون اول رئیس‌جمهور، از دیگر استان‌ها، اتوبوس به پایانه برکت برای انتقال زوار اعزام می‌شود.

 

وی با قدردانی از تلاش و اهتمام رسانه.ها، گفت: رسانه ها و صدا و سیما در برگزاری کنگره اربعین خوب پای کار آمدند و هویت خوب مردم ایلام و شکوه اربعین را به تصویر کشیدند. 

 از عصر روز پنجشنبه با افزایش برگشت قابل توجه زائران اربعین حسینی، تقاضا برای استفاده از اتوبوس‌های بین‌ شهری پایانه برکت در نقطه صفر مرزی افزایش چشم‌گیری داشته است و تعدادی از مردم در پایانه مسافربری مهران در انتظار اتوبوس هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر