کد خبر: 1183712
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای از نشست مشترک مقام‌های این کشور با نمایندگانی از اتحادیه اروپا در بوداپست مجارستان خبر داد و امنیت انرژی و عادی‌سازی بین باکو و ایروان را محور این نشست عنوان کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مقام‌های کشور آذربایجان و نمایندگانی از اتحادیه اروپا روز سه شنبه در مورد همکاری‌های دوجانبه و همچنین وضعیت کنونی منطقه قره باغ و روند عادی سازی روابط بین باکو و ایروان گفتگو کردند.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن اعلام خبر نشست مشترک جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان و الیور ورهلی کمیسر اتحادیه اروپا در بوداپست مجارستان، آمده است: دو طرف درباره وضعیت کنونی منطقه قره‌باغ و مسائل دیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که بایراموف بر حضور همکاری‌های چند جانبه بین آذربایجان و اتحادیه اروپا از جمله در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و امنیت انرژی تاکید کرده است.

طبق این بیانیه، بایراموف از سطح توسعه روابط در این زمینه‌ها ابراز خرسندی کرد و پیش‌نویس توافقنامه جدیدی که قرار است بین دو طرف امضا شود را در توسعه بیشتر روابط موثر ارزیابی کرد.

در این نشست بر اهمیت قرارداد امضا شده بین آذربایجان و اتحادیه اروپا در ماه جولای سال گذشته در زمینه امنیت انرژی نیز تاکید شد.

بایراموف گفت: اجرای پروژه‌های ارتباطی در منطقه از جمله کریدور زنگزور می‌تواند سهم بسزایی در این روند داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار