کد خبر: 1183320
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با سفیر چین در ایران گفت: ایران آمادگی دارد تا در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری در زمینه مدیریت بحران به تولید مشترک تجهیزات جدید پیشگیری از حوادث طبیعی اقدام کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز یکشنبه در دیدار با سفیر چین در ایران ضمن خوشامدگویی، روز ملی چین را به ملت بزرگ و رئیس جمهور چین تبریک گفت.

نامی با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده در سفر رئیس جمهوری ایران به چین در مورد همکاری دوجانبه، خواستار تبادل تجربیات دو کشور از جمله در زمینه آموزش و تبادل اطلاعات و فناوری، همکاری در کنترل سیل و امداد‌رسانی در شرایط اضطراری، همکاری در پایش سیل و هشدار سریع، ایجاد مکانیسم اشتراک اطلاعات جهت پیشگیری و کاهش خطر بلایا، گسترش فناوری و تجهیزات پیشرفته اطلاعات، بهبود ساز و کار اشتراک‌گذاری مربوط به امداد در بلایا، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک تجهیزات و همچنین برگزاری سمینار‌های مرتبط شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: در سال‌های آینده کشور‌ها با چالش‌های مختلفی روبرو خواهند شد که از مهمترین این چالش‌ها تغییر اقلیم، بیابان زایی و کمبود آب شرب سالم است که برای مقابله با آن راهی جز همکاری و همفکری وجود ندارد.

نامی در ادامه با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امداد‌رسانی در حوادث طبیعی در چین، از اقدام متقابل جمهوری چین استقبال کرد.

چانگ هوان سفیر چین نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی همکاری بیش از پیش از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جهت ترتیب این جلسه تشکر و ابراز‌امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه در چارچوب تفاهم نامه‌های بین دو کشور بیشتر شود.

سفیر چین افزود: از مهمترین توافقات سفر رئیس جمهور ایران به چین، تفاهم نامه همکاری در زمینه مدیریت بحران بود که سفارت چین در ایران پیگیر اجرای آن خواهد بود.

چانگ هوان گفت: مساحت بزرگ و جمعیت زیاد چین ایجاب می‌کند در زمینه مدیریت بحران شرایط اضطراری، در پیمان بریکس و همچنین (اهداف کمربند جاده) با ایران و کشور‌های عضو شانگ‌های همکاری داشته باشد.

وی همچنین از رئیس سازمان مدیریت بحران ایران برای شرکت در نشست بین‌المللی وزرای مدیریت بحران در کشور چین دعوت کرد و گفت: ایران می‌تواند دستاورد‌های خود را در این نشست با جهان مطرح و به اشتراک بگذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار