کد خبر: 1182845
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
رسانه‌ملی در طول این سال‌ها نشان داده که پرداختن به تاریخ جزو دغدغه‌هایش است و علاقه دارد از این طریق مخاطبان را با ابعاد مختلف شخصیت‌های تاریخ کهن آشنا کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از جهان، در طول این سال‌ها مردم بیننده سریال‌های تاریخی همچون امام علی (ع)، ولایت عشق، مختارنامه، تنهاترین سردار، معصومیت از دست رفته، مردان آنجلس، یوسف پیامبر (ع)، فرستاده و ... بودند. کارگردانان هر یک از این آثار نه‌فقط سال‌ها برای تولید چنین پروژه‌های عظیمی عمر و انرژی‌شان را گذاشتند، بلکه تصویرگر بخشی از تاریخ بودند، بدون آن‌که تحریف داشته باشند. همین فاکتور باعث شد تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و با اقبال زیاد مردم رو به رو شود. البته محبوبیت این آثار تاریخی فقط محدود به سرزمین ایران نیست و پخش و عرضه این آثار در دیگر کشورها هم با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد و حتی در قالب دی وی دی در فروشگاه‌های بزرگ فرودگاه کشورهای عربی نیز عرضه شده بود. حالا رسانه‌ملی علاوه بر تولید پروژه عظیم «سلمان فارسی» می‌خواهد سریال «موسی» را کلید بزند که مراحل پیش تولید را سپری می‌کند. دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما هم با انتشار تصاویری از حضور در پشت صحنه مجموعه حضرت موسی(ع) در صفحه شخصی خود خبر داد.

اگر بخواهیم تاریخ را ورق بزنیم، متوجه خواهیم شد حرف و حدیث ساخت این پروژه به اوایل دهه ۹۰ برمی‌گردد که زنده یاد فرج ا... سلحشور اعلام کرد می‌خواهد این سریال را بسازد. بعد از فوت ناگهانی او جمال شورجه تولید این پروژه را ادامه داد اما اردیبهشت۹۸ درگیر سکته و عارضه مغزی شد. تا این‌که این پروژه به ابراهیم حاتمی کیا واگذار شد و سید محمود رضوی که از تهیه‌کنندگان مطرح و نام آشنای سینمای ایران است و ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی شاخص همچون ماجرای نیمروز، پرده نشین، رد خون، سیانور و ... را دارد به عنوان تهیه کننده جدید منصوب شد. حالا مراحل تولید سریال موسی به کارگردانی حاتمی‌کیا و با حضور سیدمحمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده ادامه می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار