کد خبر: 1182226
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
یک وبسایت یمنی خبر داد که امروز شماری از نظامیان انگلیسی وارد استان نفت‌خیز حضرموت شده و در آن استقرار یافتند. این افزایش حضور نظامی صرفا برای غارت هر چه بیشتر نفت یمن است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در حال افزایش حضور نظامی خود در استان‌های خارج از کنترل دولت نجات ملی صنعا به ویژه استان‌های شرقی این کشور هستند؛ استان‌هایی که ذخایر عظیم نفتی در آن قرار دارد.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل از منابع آگاه خبر داد که شماری از نظامیان انگلیسی امروز سه‌شنبه وارد شمال شرق شهر المکلا مرکز استان حضرموت (شرق یمن) شده‌اند.

دولت یمن، ائتلاف سعودی-اماراتی و حامیان غربی آنان به ویژه آمریکا و انگلیس را اشغالگران خاک و غارتگران منابع این کشور یاد می‌کند. صنعا بار‌ها تأکید کرده است که این کشور‌ها باید خاک یمن را ترک کنند و در غیر این صورت تمامی منافع آنان در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

این منابع در ادامه گفتند که نظامیان انگلیسی به صورت مخفیانه وارد فرودگاه المکلا شده‌اند. این فرودگاه تحت کنترل مزدوران وابسته به امارات قرار دارد. نظامیان انگلیسی هم پس از ورود به این منطقه، به مزارع «الین» در منطقه «غیل باوزیر» منتقل شدند.

منابع محلی همچنین چند روز پیش بخبر دادند که یک گروهان از نیرو‌های ویژه انگلیسی وارد این منطقه شدند تا از طریق نقشه‌های توپوگرافی، یک منطقه مناسب برای احداث پایگاه نظامی پیدا کنند. شنبه گذشته هم رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که گروهی از نظامیان این کشور در حضرموت مستقر شده‌اند.

کارشناسان تأکید دارند که هدف از تقویت حضور نظامی انگلیس در شرق یمن، تسلط بر مناطق سرشار از نفت است. گذشته از اینکه لندن به دنبال تسلط بر آب‌های منطقه‌ای یمن و اشغال استان‌های شرقی این کشور است تا بتواند منابع نفتی و گازی آن را به یغما ببرد.

احمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن هم پانزدهم ماه گذشته تأکید کرد: ما از نزدیک، پیگیر مشکلاتی هستیم که مداخلات آمریکا و انگلیس در امور یمن به وجود آورده است؛ به ویژه در خصوص کارشکنی در مسیر صلح و خصوصا مسائل انسانی.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در این زمینه، تفکرات خصمانه خود را به ائتلاف سعودی-اماراتی تحمیل می‌کنند، گفت که هدف این دو کشور، طولانی کردن جنگ و محاصره یمن است؛ چرا که «آمریکا و انگلیس در حالی از صلح در یمن سخن می‌گویند، ولی در عمل، کار دیگری انجام می‌دهند تا بتوانند هر گونه توافقی را بر هم بزنند».

العاطفی در پایان خطاب به عربستان و امارات گفت: هر کس که به دیوار آمریکا و انگلیس تکیه کند، عاقبتش فروپاشی و شکست است. متجاوزان هم از خشم مردم یمن در امان نیستند و تمامی امکانات را برای تغییر قواعد درگیری در اختیار دارند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فرورین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حمله به این کشور را آغاز کرد و خسارات و تلفات زیادی به ملت آن تحمیل کرد. صد‌ها هزار یمنی در این جنگ کشته و ده‌ها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار