کد خبر: 1181652
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
رئیس کمیته حمل‌ و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با اشاره به بالا بودن تقاضا برای سفرهای زمینی اربعین، گفت: اجاره اتوبوس دربستی در ایام اربعین برای سفر به سوی مرزها ممنوع است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امسال کاپوتاژ خودرو در ایام اربعین ممنوع است و دولت عراق ورود خودرو به این کشور را به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب ممنوع کرده است. البته تجهیزات و وسایل موکب‌ها از مرزهای زمینی به عراق ارسال می‌شود.

شهریار افندی‌زاده، رئیس کمیته حمل‌ و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با اشاره عرضه بلیت‌های اربعین، گفت: در زمینه سفرهای زمینی، سعی کردیم متناسب با نیاز زائران در حد توان اتوبوس در اختیار زائران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اجاره اتوبوس دربستی برای سفرهای اربعین به سوی مرزها ممنوع است، افزود: با توجه به اینکه تقاضا نسبت به عرضه اتوبوس‌ها بیشتر است، ما اجاره اتوبوس دربستی را ممنوع اعلام کرده‌ایم. البته زائرانی که قرار است به صورت کاروانی عازم زیارت اربعین شوند، باید اسامی را در قالب یک کاروان در اختیار شرکت‌های اتوبوسرانی قرار دهند و بر اساس تعداد زائران، بلیت بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیشتر زائران از مرز مهران تردد می‌کنند، خاطر نشان کرد: سال گذشته سه هزار اتوبوس برای جابجایی زائران هنگام بازگشت از زیارت اربعین از مرز مهران نیاز داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده، بخش قابل توجهی از آن تأمین شد. امسال هم حدود سه هزار دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف مرز مهران خواهیم داشت تا زائران بدون مشکل بتوانند به زیارت اربعین رفته و پس از آن به شهرهای خود بازگردند.

امسال هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین فعالیت می‌کنند که البته بر اساس مذاکرات با دستگاه‌های و نهادهای مختلف قرار است تعداد اتوبوس‌ها به هشت هزار دستگاه افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار