کد خبر: 1181093
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که اوکراین در حال حاضر زیرساخت لازم برای به‌کارگیری جنگنده‌های اف- ۱۶ را ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با المیادین اعلام کرد که آموزش هدایت جنگنده‌های اف- ۱۶ به خلبانان اوکراین پس از آموزش زبان انگلیسی به آنان در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

رایدر در این گفتگو اعتراف کرد که زیرساخت لازم برای استفاده از جنگنده‌های اف- ۱۶ در اوکراین وجود ندارد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که این موضوع بخشی از برنامه آموزش اوکراینی‌ها است و شامل تعمیر و نگهداری این جنگنده‌ها و اطمینان از در اختیارداشتن تجهیزات میدانی لازم جهت نگهداری و تعمیر آن‌ها در زمان مناسب نیز می‌شود.

رایدر افزود: تعمیر و نگهداری جنگنده‌های اف- ۱۶، کنترل و تسلط بر این جنگنده‌ها در فرودگاه‌های اوکراین را تضمین می‌کند.

از سوی دیگر وی در رابطه با مسئله گسترش شورای امنیت سازمان ملل متحد از طریق اضافه‌شدن اعضای جدید به این شورا تاکید کرد: در سایه چنددستگی‌های بین‌المللی موجود، تغییر معاهدات بین‌المللی به راحتی امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی پنتاگون در ادامه تصریح کرد: هرگونه گسترشی در شورای امنیت بدون وجود حق وتو بی‌معنا خواهد بود و می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

گفتنی است پیش‌تر کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین درباره آموزش هدایت جنگنده‌های اف- ۱۶ به خلبانان اوکراینی که قرار است از سپتامبر آینده آغاز شود، بحث و رایزنی کرده‌اند.

کاخ سفید در این بیانیه تصریح کرد: بایدن و زلنسکی موضوع آغاز آموزش خلبانان اوکراینی و تضمین موافقت سریع کشور‌های دیگر برای انتقال جنگنده‌های اف- ۱۶ خود به اوکراین پس از آموزش این خلبانان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار