کد خبر: 1180955
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز علاقمندی به تقویت روابط با آفریقا تاکید کرد: مخالفان بریکس در پی نظم جهانی به نفع خود هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره تلویحی به مجموعه غرب اعلام کرد که مخالفان «بریکس» به دنبال قوانین بین‌المللی هستند که بر مبنای مقررات خودخواهانه آن‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین امروز پنجشنبه در سخنرانی خود در شهر ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی از طریق ویدئو کنفرانس، گفت که این گروه با هیچکسی رقابت نمی‌کند و خود را مخالف کسی نمی‌داند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اصطلاح «میلیارد طلایی» که وی به کشور‌هایی اطلاق می‌کند که خود را برتر و بقیه جهان را مستعمره می‌دانند، افزود که مخالفان بلوک بریکس یعنی کشور‌های میلیارد طلایی در تلاش برای جایگیزینی قوانین بین‌المللی هستند که بر مبنای مقررات خودخواهانه آن‌ها است.

وی تاکید کرد که بریکس از یک نظم جهانی حمایت می‌کند که واقعا متوازن است و منافع بسیاری از کشور‌ها را در نظر گرفته و از افراد مختلف حفاظت می‌کند.

پوتین در ادامه در حالیکه به شدت به دنبال گسترش همکاری با قاره آفریقا است، افزود که روسیه به صورت کلی علاقه‌مند به تقویت روابط با قاره آفریقا است و پروژه‌هایی در زمینه‌های مختلف در آنجا اجرا خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین در مورد پیوستن ۶ کشور جدید از جمله ایران به بریکس توضیح داد: پذیرش اعضای جدید در بریکس اولین مرحله از روند گسترش بلوک است و به گسترش نفوذ بریکس در سراسر جهان ادامه خواهیم داد.

وی همچنین ایجاد ارز واحد بریکس را موضوع پیچیده‌ای دانست، اما بر روی حرکت به این سمت تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه نیز در دومین روز نشست گروه بریکس از طریق ویدئو کنفرانس گفت که بریکس نشان داده که یک گروه مورد اطمینان در سطح بین المللی است و این گروه خواهان ایجاد یک نظام جهانی منصفانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار