کد خبر: 1180746
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا درباره شیوه جدایی سرمربی سابق تیم ملی این کشور و انتصاب جانشین او صحبت کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفتگو با نشریه کوریره دلوسرا درباره اتفاقات جنجالی چند وقت اخیر در کادر فنی تیم ملی کشورش صحبت کرد.

نه تنها شیوه جدایی مانچینی و اظهارات او در توضیح تصمیمش، بلکه شیوه انتصاب لوچانو اسپالتی به‌عنوان جانشین وی با توجه به اینکه هنوز با ناپولی قرارداد داشت، جنجال‌ساز شد.

گراوینا در ابتدا در پاسخ به این سؤال که چرا اسپالتی را به‌عنوان سرمربی جدید آتزوری انتخاب کرد، گفت:، چون او فصل گذشته تیمش را قهرمان سری A کرد آنهم به شیوه‌ای که همه عاشقان فوتبال را به وجد آورد. اسپالتی باتجربه است و از همان اولین تماسی که برای پیشنهاد مربیگری در تیم ملی با او داشتیم، اشتیاق فراوانی برای این کار نشان داد. انتخاب او یک انتخاب رمانتیک، در عین حال عاقلانه و کاملاً سازگار با اهداف ما در راستای برنامه جوان‌گرایی تیمی روبه رشد بود.

اسپالتی در حالی هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده گرفت که هنوز یک سال دیگر با ناپولی قرارداد داشت و برای فسخ آن باید سه میلیون یورو به این باشگاه غرامت می‌داد که البته پرداخت آن برعهده فدراسیون فوتبال است و هنوز چنین اقدامی صورت نگرفته. تا به حال سابقه نداشته است که فدراسیون فوتبال ایتالیا به یک باشگاه برای استخدام مربی آن غرامت بدهد و این بار هم بعید به نظر می‌رسد که چنین اقدامی انجام دهد، چرا که اسپالتی عملاً بیکار بود و تنها به واسطه قرارداد داشتن از ناپولی حقوق می‌گرفت.

گراوینا، اما در این باره ادعایی جالب انجام داد که باورش شاید کمی سخت باشد. او گفت: من در ابتدا حتی نمی‌دانستم که قرارداد اسپالتی با ناپولی بند فسخ دارد. این را از طریق روزنامه‌ها فهمیدم. وکلای فدراسیون به ما اطمینان خاطر داده‌اند که می‌توانیم با مذاکره مشکل را حل کنیم و مابقی مسائل میان اسپالتی و باشگاه سابقش است.

اورلیو دلورنتیس مالک باشگاه ناپولی و ماتیا گراسانی وکیل این باشگاه هر دو بر لزوم پرداخت کامل غرامت فسخ قرارداد اسپالتی تأکید کرده‌اند. رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در واکنش به این موضوع هم گفت: با دلورنتیس صحبت کرده‌ام و انتظار شنیدن جوابی جز این را هم نداشتم، اما درباره او یک مسئله دیگر بود که مرا غافلگیر کرد. درک می‌کنم که صحبت‌های برخی منتقدان ریاکارانه و همراه با نفرت باشد، چون این بخشی از فوتبال است. یک چیز‌هایی هم خواندم که برخی از مربیان را به برنامه‌های ما منسوب کرده بودند که هیچ‌کدام‌شان در لیست ما جایی نداشتند. من فوراً با اسپالتی تماس گرفتم. گزینه دیگرمان آنتونیو کونته بود که البته نمی‌شود او را گزینه دوم محسوب کرد. ختم کلام. چیزی که مرا درباره دلورنتیس غافلگیر کرد این بود که انتظار نداشتم او درباره قرارداد مانچینی صحبت کند وقتی که اطلاعی درباره‌اش نداشت. بعضی‌ها می‌گویند شیوه قطع همکاری ما با مانچینی نادرست بود، درست مانند آن زمانی که گفتیم باید پول خرج کنیم تا بتوانیم اسپالتی را استخدام کنیم. شرایط از ابتدا کاملاً مشخص بود. اسپالتی فوراً به من گفت که مسئله بند فسخ قراردادش چیزی بین او و ناپولی است و به همین دلیل هم فدراسیون هرگز به فکر دخالت در این مسئله نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا سپس به انتقاد از رویکرد مانچینی در ماجرای استعفایش پرداخت. یکی از دلایلی که مانچو برای استعفایش آورده بود، دخالت گراوینا در امور مربوط به کادر فنی تیم از جمله انتصاب دستیار برای او بود.

گراوینا در این مورد تأکید کرد: الان نمی‌توانم بی‌پرده درباره این موضوع صحبت کنم، اما فقط می‌گویم که خیلی ناراحت شدم. من آدم کینه‌توزی نیستم، اما زمانی که مانچینی برای خداحافظی‌اش انتخاب کرد، مرا متعجب کرد. روبرتو هرگز به من نگفته بود که می‌خواهد برود، او ناگهان تصمیم به این کار گرفت. اولین باری که شنیدم می‌خواهد استعفا کند، از طریق همسرش بود که وکیل او نیز هست. روز قبل از اعلام این خبر، یک ایمیل دریافت کردیم که در آن مانچینی اعلام کرده بود می‌خواهد استعفا کند. من ترجیح می‌دادم که مانچینی رو در رو با خودم بگوید که می‌خواهد برود. روز هشتم آگوست هم نامه‌ای دریافت کردم، باز هم از سوی وکیلش، که در آن مانچینی از دلخوریش بابت گنجانده شدن یک بند به قرارداد او سخن گفته بود. من هنوز دارم از خودم می‌پرستم که چرا مانچینی نیامد و خودش یکسری مسائل را به من توضیح دهد.

گراوینا در پایان اظهار داشت: همه ما می‌دانیم چه اتفاقاتی رخ داده است. درباره کادر فنی او تنها کسی که جدا شد، ایوانی بود که آنهم خودش نخواست بماند. سایر تغییراتی که اعمال شد مثل ورود آندره‌آ بارتزالی و گالیاردی به کادر فنی به درخواست خود مانچینی صورت گرفت. قصد دامن زدن به جنجال‌ها را ندارم، اما اظهارات مانچینی واقعاً ناخوشایند، نامناسب و توهین‌آمیز بودند. امیدوار بودم که او موضعش را تغییر دهد. الان هم به شما می‌گویم با خودش تماس بگیرید، چون من نمی‌توانم باور کنم که او این حرف‌ها را زده باشد. ما با هم رابطه‌ای دوستانه و حرفه‌ای داشتیم و هرگز من پا روی دم او نگذاشتم. هرگز به خودم اجازه ندادم که به او پیشنهاد بدهم بازیکنی را دعوت یا از ترکیبی خاص استفاده کند. پس سزاوار چنین رفتاری از او هم نیستم.

به موجب بندی که باعث ناراحتی مانچینی شده بود، اگر تیم ملی به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود نمی‌کرد، قرارداد میان دو طرف به‌صورت خودکار فسخ می‌شد و فدراسیون می‌توانست او را اخراج کند. دیگر دلیل ناراحتی مانچینی هم انتصاب برخی افراد جدید برای پست‌هایی در کادر فنی بود که او ادعا کرد بدون پرسیدن نظر سرمربی تیم ملی صورت گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار