کد خبر: 1179841
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
سال گذشته میلادی مرگبارترین سال برای زندان‌های شهر نیویورک در آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، وضعیت در زندان‌های شهر نیویورک از جمله زندان «ریکرز» و وضعیت نامناسب آن انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش «unitedstatesnow»، زندان جزیره ریکرز که به زبان عامیانه ریکرز نامیده می‌شود، مجموعه اصلی زندان شهر نیویورک است که در جزیره ریکرز بین منطقه‌های «کوئینز» و «برانکس» واقع شده است.

این جزیره مستقیما در مجاورت فرودگاه «لاگواردیا» قرار دارد و شهر نیویورک جزیره ریکرز را در سال ۱۸۸۴ خریداری کرد و از آن زمان به عنوان زندان از آن استفاده کرده است. ریکرز از سوی اداره زندان‌های شهر نیویورک اداره می‌شود، دارای جمعیت دائمی حدود ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۰۰ است.

شرایط زندان ریکرز در سال‌های اخیر درخواست‌ها را برای بسته شدن آن تشدید کرده است؛ در ماه فوریه گذشته اداره زندان نیویورک تایید کرد که یکی از زندانیان در این زندان جان خود را از دست داده است؛ این نخستین مرگ در زندان‌های نیویورک در سال جاری میلادی پس از ۱۹ مرگ در زندان‌های این شهر در سال ۲۰۲۲ بود.

سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای زندان‌های نیویورک در ۲۵ سال گذشته به شمار می‌رود.

ادعای بستن زندان ریکرز

از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، «بیل دو بلازیو» شهردار سابق و «اریک آدامز»، شهردار فعلی و همچنین شورای شهرنیویورک بیش از یک میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان را برای برنامه‌ریزی‌های جدید خرج کرده‌اند؛ مسکن، مراقبت از سلامت روان، برنامه‌های پیشگیری از خشونت و غیره، اما این برنامه‌ها موفقیت چندانی را به همراه نداشته است.

«کوری جانسون»، رئیس سابق شورای نیویورک، «آدرین آدامز»، رئیس کنونی، و اعضای شورای شهر قوانینی را برای بستن ریکرز تصویب کردند که بر اساس حقایق نبود بلکه مبتنی بر ترس، دروغ، فریب و مصلحت سیاسی بود.

قانون «کلوز ریکرز» خودسرانه، از نظر مالی غیرمسئولانه، از نظر اخلاقی مشکوک و از نظر قانونی غیرقابل اجرا بود.

آن‌ها قول دادند که زندان‌ها را به محله‌های سیاه‌وست و رنگین‌پوست نزدیک‌تر کنند؛ کاهش تکرار جرم و کاهش جمعیت زندان‌ها هرگز موفق نشدند، میزان تکرار جرم به اندازه میانگین کشوری در آمریکا بالاست و جمعیت زندانیان در نیویورک همچنان در حال افزایش است.

تعداد زندانیان در زندان‌های ریکرز و نیویورک در پایان ژوئن ۲۰۲۳ به بیش از ۶ هزار نفر رسید که از ظرفیت زندان‌های شهر جدید که ۳ هزار و ۳۰۰ نفر است، فراتر رفت.

این شهر جدید به ضرب‌الاجل سال ۲۰۲۷ برای بستن زندان ریکرز و ساخت چهار زندان جدید نمی‌رسد.

در حالی که در ماه‌های اخیر شتاب برای بستن زندان ریکرز به شدت افزایش یافته، اما بسیاری از مدافعان حقوق زندانیان بر این عقیده هستند که این امر در آینده نزدیک روی نخواهد داد.

هر گونه مرگ در بازداشت یک تراژدی است؛ «لوئیس مولینا»، کمیسر اصلاح زندان‌های نیویورک، در بیانیه‌ای گفت: ما صمیمانه عمیق‌ترین همدردی خود را به خانواده و عزیزان افراد جان باخته در زندان‌ها ابراز می‌کنیم. مانند همه موارد مرگ در بازداشت، ما با آژانس‌های شریک خود برای انجام تحقیقات کامل کار می‌کنیم.

حامیان اصلاح عدالت کیفری در آمریکا، مرگ زندانیان را به عنوان نمونه دیگری از بحران انسانی در مجموعه زندان‌های این شهر ذکر کردند که با کمبود گسترده کارکنان، تعداد زیادی از قرار ملاقات‌های پزشکی از دست رفته، نرخ بالای خودکشی و خشونت گسترده دست و پنجه نرم کرده است.

عکس‌های نظارتی که سال گذشته از سوی یک نهاد نظارتی به دست آمد، شرایط وخیم در زندان ریکرز را نشان داد، از جمله مردی که تقریبا یک روز کامل در سلول خود محبوس شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار