کد خبر: 1178253
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
وزارت دفاع انگلیس امروز با انتشار خبرنامه‌ای ادعا کرد: روسیه دیگر «واگنر» را تامین مالی نمی‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد این احتمال واقع بینانه وجود دارد که روسیه دیگر به فعالیت‌های گروه «واگنر» کمک مالی نکند.

وزارت دفاع انگلیس با انتشار خبرنامه روزانه خود در این ارتباط اعلام کرد که دولت روسیه علیه برخی دیگر از منافع تجاری «یوگنی پریگوژین» فرمانده واگنر، پس از موضوع شورش ناموفق گروهش علیه مقامات ارشد مسکو در ماه ژوئن سال جاری، اقداماتی را به انجام رسانده است.

بیانیه وزارت دفاع انگلیس در این خصوص اضافه می‌کند: اگر دولت روسیه دیگر به واگنر پول نپردازد، منطقی به نظر می‌رسد که مقام‌های بلاروس دومین گزینه برای تأمین مالی این گروه هستند.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه اضافه کرد که واگنر در مسیر کاهش نیرو‌ها و بازسازی خود به منظور صرفه جویی در هزینه‌های حقوق در بحبوحه فشار‌های مالی قرار دارد.

شورش کوتاه و نافرجام پریگوژین که در جریان آن شهر جنوبی روستوف به طور موقت به تصرف نیرو‌های واگنر درآمد، با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به پایان رسید و فیصله پیدا کرد.

پریگوژین، ۲۳ ژوئن (جمعه دوم تیرماه) وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.

پریگوژین مدعی شده بود که این شورش با هدف سرنگونی دولت صورت نگرفت و صرفاً به منظور ابراز مخالفت با عملکرد مقامات وزارت دفاع روسیه و به طور مشخص سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور انجام شد.

پس از عقب‌نشینی واگنر، پریگوژین به بلاروس رفت، اما لوکاشنگو هفته گذشته گفت که او به روسیه بازگشته و نیرو‌های واگنر هم هنوز با پیشنهاد جابجایی به مینسک موافقت نکرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار