کد خبر: 1177525
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل با هشدار درباره وضعیت فاجعه آمیز سودان گفت که درگیری‌های اخیر در این کشور سبب شده تا بیش از ۴ میلیون نفر آواره شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ایدم واسورنو» مدیر دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگ در سودان از ماه آوریل سبب شده تا بیش از چهار میلیون نفر در این کشور آواره شوند.

وی که در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: «در حالی که حدود چهار ماه از درگیری‌ها در سودان می‌گذرد، میلیون‌ها انسان در سودان گرفتار فاجعه بشری شده‌اند که همچنان نیز رو به رشد است».

این مقام سازمان ملل درباره روند گرفتار شدن سودان در یک فاجعه بشری همه جانبه هشدار داد.

واسورنو گفت که حدود ۳.۲ میلیون نفر آوارگی داخلی در سودان را تجربه کرده و علاوه بر آن ۹۰۰ هزار نفر نیز به دنبال سرپناهی در کشور‌های همسایه نظیر چاد، مصر، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی هستند.

وی همچنین هشدار داد که بیش از ۲۰ میلیون نفر یا بیش از ۴۰ درصد از کل جمعیت سودان با سطح هشدار دهنده‌ای درباره ناامنی غذایی مواجه هستند و ۱۴ میلیون نفر از کودکان سودانی (تقریبان نیمی از جمعیت کم سن و سال‌های سودان) نیاز شدید به کمک‌های بشردوستانه دارند.

از سوی دیگر وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» روز سه شنبه نوشت، ساکنان محلی می‌گویند شهر «خارطوم» پایتخت سودان مملو از اجساد بر جای مانده از درگیری بین نیرو‌های «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش و معاون سابق او «محمد حمدان دوقلو» که فرماندهی «نیرو‌های پشتیبانی سریع» را برعهده دارد، شده است.

موسسه خیریه مستقر در لندن زنگ خطر را در مورد خطر شیوع بیماری‌های بزرگ در شهربه صدا درآورد. سودان در سال‌های اخیر شاهد شیوع مکرر وبا بوده و پزشکان نسبت به تهدید مجدد در نتیجه جنگ هشدار داده‌اند.

این سازمان خیریه اعلام کرد: «ترکیب وحشتناک افزایش شمار اجساد، کمبود شدید آب، ناکارآمدی سرویس‌های بهداشتی و عدم تصفیه مناسب آب باعث ترس از شیوع وبا شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار