کد خبر: 1177148
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
منابع خبری بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از تشدید درگیری‌های مسلحانه در سودان و کشته و مجروح شدن صد‌ها نیروی ارتش این کشور در درگیری با نیرو‌های پشتیبانی سریع در شهر ام درمان خبر دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نیرو‌های پشتیبانی سریع مدعی شدند که در تعدادی از محور‌ها در شهر ام درمان به «پیروزی جدیدی» برابر ارتش سودان دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های پشتیبانی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۷۴ نفر از نیرو‌های ارتش سودان کشته و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح شدند که به بیمارستان النو در ام درمان منتقل شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفتگو‌ها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده است، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

نیرو‌های پشتیبانی سریع در ادامه از اسارت ۸۳ نفر از نیرو‌های ارتش سودان خبر داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش سودان با نفوذ از طریق محله‌های الثورات، وود نوباوی، بازار مردمی ام درمان و المهندسین سعی در حمله به مواضع ما داشت، اما نیرو‌های ما کاملا آماده بودند و با آن‌ها مقابله کردند. درپی آن نیرو‌های ارتش متواری شدند و مجروحان، اجساد کشته شدگان و تجهیزات خود را رها کردند.

این درحالی است که ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان صبح امروز اعلام کرد که در یک عملیات نظامی ارتش در شهر خارطوم پایتخت سودان ۲۰ نفر از نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به (حمیدتی) کشته شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار