کد خبر: 1176929
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان در بخش‌هایی از اتیوپی به نقطه بحرانی رسید و مقامات این کشور کنترل مناطقی توسط شبه نظامیان را اذعان کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، درگیری در منطقه «آمهارا» در اتیوپی روز دوشنبه به نقطه بحرانی رسید و مقامات  این کشور کنترل مناطقی توسط  شبه نظامیان را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» درگیری بین شبه نظامیان و ارتش در منطقه آمهارا ادامه یافت و مناطق مهمی در این کشور واقع در آفریقا به کانون درگیری‌های خشونت‌آمیز تبدیل شدند.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها در این منطقه از آوریل به دنبال تصمیم دولت در صدور فرمان ادغام آغاز شد. هدف از این دستور ادغام نیروهای امنیتی از ۱۱ منطقه اتیوپی به نیروهای دولتی بود، اما در آمهارا به اعتراضات خشونت آمیز منجر شد.

 درگیری‌های جاری در منطقه آمهارا اتیوپی همچنان نگرانی‌هایی را در اتیوپی و جامعه بین‌المللی ایجاد کرده و درخواست‌ها برای حل مسالمت‌آمیز و کمک‌های بشردوستانه بیشتر می‌شود.

 

به گفته ساکنان مناطق آسیب دیده درگیری‌ها منجر به تلفات جانی و زیرساختی ویرانگر شده است. یکی از ساکنان منطقه گفت: «وضعیت غیرقابل تحمل است. ما نگران وضعیت خانواده‌ها و عزیزان خود هستیم زیرا خشونت شهر ما را فرا گرفته است.»

گروه شبه نظامی «فانو»با انتشار بیانیه‌ای بر تسلط خود بر مناطق خاصی تاکید کرده است. شبه نظامیان ادعا کردندکه کنترل چند شهر دیگر از جمله بخش قابل توجهی از «دبره برهان»، مرکز صنعتی واقع در ۱۳۰ کیلومتری شمال «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی را به دست گرفته‌اند.

یکی از پزشکان منطقه نیز گفت: «شاهد افزایش چشمگیر بیمارانی بوده‌ایم که در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند.»

«تمسگن تیرونه» رئیس سازمان اطلاعات اتیوپی تایید کرد که برخی مناطق به دست نیروهای مخالف افتاده است. او گفت که نیروهای شبه نظامی جنایتکاران را از زندان در مناطق تحت کنترل خود آزاد کرده‌اند. تیرونه مدعی شده که هدف شبه نظامیان از بین بردن حکومت ایالتی منطقه‌ای است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار