کد خبر: 1176894
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
معاون وزیر کشور لهستان از تشدید حضور نظامیان این کشور در مرز بلاروس خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دولت لهستان نیرو‌های نظامی بیشتری را به سمت مرز مشترک با بلاروس اعزام می‌کند.

معاون وزیر کشور لهستان امروز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل افزایش تلاش‌ها برای عبور غیرقانونی از مرز، گارد مرزی لهستان از وزارت دفاع خواسته است تا ۱۰۰۰ نظامی دیگر را به مرز با بلاروس اعزام کند.

این مقام لهستان گفت که امسال ۱۹ هزار نفر سعی کردند به طور غیرقانونی از مرز لهستان و بلاروس عبور کنند. این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۱۶ هزار نفر بود.

این در حالی است که لهستان پیش از این به بهانه حضور نیرو‌های گروه نظامی واگنر در بلاروس، نیرو‌های نظامی خود را به مرز مشترک دو کشور اعزام کرد.

استقرار ادعایی نیرو‌های واگنر در بلاروس بلافاصله به ایجاد تنش با همسایگان این کشور منجر شد. ورشو با هراس از ورود نیرو‌های واگنر به لهستان، واحد‌های نظامی خود در شرق این کشور را افزایش داد. همچنین ورشو پیش از این با ادعای ورود دو فروند بالگرد بلاروس به حریم هوایی لهستان، مینسک را به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرد و بلافاصله جزئیات حادثه را در اختیار ناتو قرار داد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اخیرا در دیدار با پوتین، گفته بود که نیرو‌های واگنر برای «گشت و گذار» در ورشو سر از پا نمی‌شناسند و مینسک تاکنون مانع ورود آن‌ها به لهستان شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار