کد خبر: 1176585
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
کشور‌های حاضر در نشست جده نقشه جایگزینی را در مورد اوکراین ارائه کردند و روسیه را در جریان آن قرار دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک رسانه به نقل از محافل دیپلماتیک گزارش داد که شرکت کنندگان در نشست در جده، نقشه‌ای جایگزین برای حل و فصل درگیری در اوکراین را رونمایی کرده اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، این ابتکار را مقامات عربستان سعودی و برخی کشور‌ها به تازگی در جده طراحی کرده اند. بنا بر داده‌های این رسانه، روسیه نیز در جریان این ابتکار قرار گرفته است.

خبرگزاری DPA نوشته است تمامیت ارضی اوکراین و آتش بس در تمامی خطوط و نیز آغاز مذاکرات صلح تحت پرچم سازمان ملل متحد و تبادل اسرا، بخش‌هایی از این نقشه جایگزین می‌باشند که از ابتکار معروف به نقشه صلح زلنسکی متمایز می‌باشند.

اندکی قبل نشست جده عربستان سعودی درخصوص تحولات اوکراین آغاز شد. در این نشست از سی کشور جهان برای حضور دعوت شده بود، اما برای روسیه بعنوان یکی از طرفین درگیر دعوتنامه‌ای صادر نشد. برخی کشور‌های همچون آمریکا، انگلیس، لهستان و اتحادیه اروپا از پیش حضور خود در این نشست را تایید کرده بودند. اما آندرس مانوئل لوپز، اوبرادور رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده بود که دولت وی در مذاکرات بدون روسیه حضور نخواهد داشت.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در خصوص برگزاری این نشست اعلام کرده بود که کرملین این نشست با موضوع اوکراین را زیر نظر خواهد داشت و می‌بایست این را فهمید که چه اهدافی برای آن تعریف شده است.

در عین حال بنا بر گفته وزارت خارجه روسیه، تحکیم تصمیمات در مورد حل و فصل بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار