کد خبر: 1176062
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
سه محصول جدید دانش‌بنیان کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با حضور وزیر راه و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه‌و‌شهرسازی و محمدصادق خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران از جدیدترین محصولات و دستاورد‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، سه شرکت دانش‌بنیان «آرمان جاوید ماهان»، «بهبود ارتباط چهلستون» و «نانو شارک سپهر» در حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و وزیر راه و شهرسازی از محصولات جدید خود رونمایی کردند.

شرکت دانش‌بنیان «آرمان جاوید ماهان» توانسته است پوشش پایه معدنی مقاوم در برابر آتش کربولاین را طراحی و به تولید برساند. با توجه به اینکه فولاد به‌کار رفته در سازه‌های ساختمانی و صنعتی پس از مواجهه با آتش، مقاومت خود را از دست می‌دهد، سازه‌ها نیازمند مقاوم‌سازی است تا در صورت بروز آتش‌سوزی، از ریزش اسکلت سازه جلوگیری شود.

محصول مقاوم در برابر آتش (Carboline) توانایی ایجاد مقاومت در برابر آتش تا سه ساعت را برای انواع سازه‌ها فراهم می‌آورد. این محصول به روش مهندسی معکوس روی یکی از با کیفیت‌ترین محصولات مقاوم‌سازی در دنیا که تولید کشور آمریکا بوده است، فرمول‌یابی شده و پس از طی آزمایش‌ها، به تأیید مرکز تحقیقات مسکن زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان آتش‌نشانی استان‌ها رسیده است.

این محصول از لحاظ کیفی، نخستین محصول با قابلیت اجرای دکوراتیو و در معرض بوده که با توجه به امکان حذف روسازی سنگ و سرامیک، منجر به کاهش هزینه‌های ساخت مسکن در کشور می‌شود.

همچنین فرمولاسیون خاص این محصول آن را به باکیفیت‌ترین محصول کشور از نظر چسبندگی و عدم ایجاد هرگونه ترک و جداشدگی بر روی آن تبدیل کرده است. این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر توانایی تولید تا حجم ۲۰ تن در روز را دارد و قادر است در آینده نزدیک ظرفیت تولید خود را به ۴۰ تن در روز برساند.

شرکت «نانو شارک شپهر» دومین شرکت دانش‌بنیانی بود که در حاشیه این نمایشگاه از محصول جدید خود رونمایی کرد. این شرکت توانسته رنگ اَبر آب‌گریز و نانو پوشش شفاف را بسازد. این محصول با به‌کارگیری فرمولاسیون ویژه طراحی شده و قابلیت اجرا با تینر را دارد.

رنگ نانو و نانو پوشش به دلیل ابرآب‌گریزی (زاویه تماسی قطره بیش از ۱۵۰ درجه) دارای پایداری منحصربه‌فرد در برابر عوامل جوی، رطوبت محیط، اشعه UV است و خاصیت خودتمیزشوندگی بسیار بالا دارند. این رنگ و پوشش نانو، چسبندگی بالا به سطوح گچی، سیمانی، بتنی، آجری، فلزی و سمنت برد دارد، بنابراین به منظور رنگ‌آمیزی و حفاظت از انواع المان‌های خارجی ساختمان کاملاً مناسب است. این محصولات دانش‌بنیان دارای گواهی ابرآب‌گریزی از دانشگاه شریف و پژوهشگاه رنگ هستند.

ماژول کنترلر هوشمند نیز سومین محصولی بود که در این نمایشگاه رونمایی شد. این محصول توسط شرکت دانش‌بنیان «بهبود ارتباط چهلستون» ساخته شده است. این دستگاه با ۱۶ رله خروجی ۱۵ آمپر قابلیت کنترل انواع تجهیزات الکترونیکی را دارد. به وسیله این دستگاه می‌توان ۱۶ گروه مستقل روشنایی و دیگر تجهیزات را به صورت سوئیچ (روشن/خاموش) کنترل کرد.

ارتباط این دستگاه با سایر کنترلر‌ها و همچنین پنل‌های فرمان، به سه روش WiFi، اترنت و ریموت کنترل RF انجام می‌شود. این دستگاه توسط اپلیکیشن «خانه هوشمند بِهامد» نیز قابل مدیریت است و تک‌تک کانال‌های آن قابلیت سناریوپذیری دارند. همچنین این دستگاه قابلیت تبدیل شدن به یک هاب RF را دارد و کلیه دستگاه‌های بی‌سیم RF با فرکانس ۴۳۳MHz می‌توانند از طریق این دستگاه به اپلیکیشن خانه هوشمند شما اضافه و کنترل شوند. این محصول عموماً برای هوشمندسازی هتل‌ها بسیار مورد استفاده است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با حمایت صندوق نوآوری برپا شده و طی آن ۲۳ شرکت دانش‌بنیان به ارائه دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود پرداخته‌اند. این نمایشگاه از ۱۲ مرداد آغاز به کار کرده و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار