کد خبر: 1175754
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
نتایج یک بررسی از افزایش چشمگیر شمار بی‌خانمان‌ها در لندن، پایتخت انگلیس خبر می‌دهد که هزاران کودک هم در بین آن‌ها وجود دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روزنامه "هندلزبلات" در مطلبی به تعداد بالای بی خانمان‌ها در لندن، پایتخت انگلیس پرداخته و نوشت: ده‌ها هزار کودک هم در میان بی خانمان‌ها هستند؛ بنابراین شهرداری‌ها خواهان افزایش کمک هزینه مسکن و مسکن اجتماعی بیشتر برای این اقشار هستند.

حدود ۱۷۰۰۰۰ نفر در لندن بی خانمان هستند. این نتیجه از گزارش سازمان چتر ادارات محلی (شورای محلی) در پایتخت بریتانیا به دست آمده است.

بر این اساس تعداد بی خانمان‌ها تقریباً هر ۵۰ نفر از تقریباً ۸.۸ میلیون نفر است. بر اساس این گزارش که بر اساس ارقام جمع آوری شده در بهار است، در میان آن‌ها بیش از ۸۳۰۰۰ کودک وجود داشتند.

به گزارش خبرگزاری بریتانیایی PA، شورا‌های محلی اعلام کردند که این آمار وحشتناک آخرین شواهدی است که نشان می‌دهد فاجعه بی خانمانی در لندن در حال رخ دادن است. بر این اساس این خطر وجود دارد که شرایط از کنترل خارج شود.

افراد بی خانمان (در اسکان موقت) شامل افرادی است که شب را در خیابان می‌گذرانند و همچنین کسانی که با دوستان و اقوام یا در اماکن عمومی یا هتل‌ها اقامت می‌کنند.

برای حل این بحران از جمله، بخشداری‌ها از دولت خواستند تا پول مسکن را افزایش دهد و از شهرداری‌ها برای خرید بیشتر آپارتمان‌ها از فروشندگان خصوصی حمایت بهتری کند.

دارن رودول، افسر مسکن شورا‌های محلی در این باره گفت: اقدامات بسیار بیشتری برای کمک به خانوار‌های کم درآمد و جلوگیری از بی خانمانی و کاهش تعداد فزاینده افراد وابسته به مسکن موقت مورد نیاز است.

یک مرکز حمایتی در لندن چندی پیش اعلام کرد که در سال گذشته ۱۳۱۳ نفر در انگلیس در پی بی خانمانی جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۸۵ درصدی داشته است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، یک مرکز بی خانمان‌های انگلیس اعلام کرد که از سال ۲۰۱۹ تا کنون بیش از ۴ هزار نفر در اثر بی خانمانی در انگلیس جان خود را از دست داده‌اند و درحال حاضر هر شش ساعت و نیم یک بی خانمان فوت می‌کند.

این مرکز حمایتی با بیان اینکه اتکا به اقامتگاه‌های موقت غیرقانونی و خطرناک در کنار اعتیاد از عوامل مرگ و میر بی خانمانهاست، می‌گوید که در سال ۲۰۲۱ فوت بی‌خانمان‌ها در ولز و انگلیس ۲۰ درصد افزایش داشته است که ۸۵ درصد آن‌ها زیر ۶۵ سال سن داشتند.

بهر حال موضوع بی خانمانی در انگلیس به دلیل ناکامی دولت‌های این کشور در رسیدگی به شرایط در مسیر وخامت روزافزون قرار گرفته است.

ناکامی دولت «ریشی رسوناک»، نخست وزیر انگلیس در حل و فصل این بحران سبب شده تا گروه‌های حقوق بشری نسبت به وضعیت بی خانمان‌ها در این کشور ابراز نگرانی شدید کنند.

به گزارش «گاردین» چندی پیش بیش از ۳۰ سازمان خیریه در انگلیس به «ریشی سوناک»، نخست وزیر این کشور اعلام کردند که نگران ناتوانی دولت در عمل به وعده خود مبنی بر پایان دادن به بی خانمانی تا سال ۲۰۲۴ هستند.

این سازمان‌ها در نامه‌ای به دولت «سوناک» با اشاره به آمار‌ها تاکید کردند که دولت در حال عقب نشینی از اجرای وعده خود است؛ آن‌ها از دولت انگلیس خواستند اقدام‌های لازم برای اجرای وعده خود مبنی بر پایان دادن به بی خانمانی را انجام دهد.

بر اساس آمار‌های رسمی، بی‎خانمانی در انگلیس از سال ۲۰۲۰ تاکنون وارد مرحله‌ای جدید شده است؛ در واقع بی‎خانمانی در انگلیس از سال ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۷۵ درصد و نبود جای خواب ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

آمار‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از ۷۴ هزار خانوار انگلیسی به دلیل قرار داشتن در معرض بی خانمانی به شورا‌های محلی مراجعه و درخواست کمک کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار