کد خبر: 1174741
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران بازدید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، محمد کاظمی فرد در حاشیه بازدید سرزده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران با بیان اینکه ارزیابی میدانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ادامه دار خواهد بود، اظهار کرد: بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف ارزیابی عملکرد و آگاهی از وضعیت و کیفیت خدمات دهی دفاتر به مردم، بصورت هفتگی و بدون اطلاع قبلی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات دفاتر، شلوغی و ازدحام آن‌ها بوده که با اضافه شدن دفاتر جدید به زودی این مشکل مرتفع می‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل شلوغی دفاتر عدم استفاده مردم از خدمات خودکاربری و غیر حضوری است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از خدمات قضایی دارای امکان خودکاربری و غیرحضوری بوده و مردم می‌توانند در منزل از این امکانات استفاده کنند.

کاظمی فرد با بیان اینکه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: در بازدید از دفاتر، مردم در خصوص خودکاربری شدن برخی خدمات درخواست‌هایی داشتند این درخواست‌ها مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت و به زودی گزینه‌های جدید و متنوعی به صورت خودکاربری و غیرحضوری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقویت می‌شود گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار داریم ارائه خدمات غیر حضوری در دفاتر است. این موضوع از ازدحام دفاتر کم می‌کند.

وی افزود: ارائه خدمات به صورت سیار به سبد خدمات دفاتر در تهران اضافه شده است که به افرادی که امکان حضور در دفاتر نداند خدمت داده شود.

کاظمی فرد تصریح کرد: خدمت مشاوره ثبت و پیگیری امور در فضای مجازی به صورت غیرحضوری و به زودی به سبد دفاتر خدمات اضافه می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این بازدید ضمن گفتگو با مردم و مسئولان دفاتر، دستورات لازم برای برطرف کردن مشکلات مطرح شده را صادر کرد و نسبت به برخی از مشکلات نیز که مربوط به خود دفاتر بود تذکرات لازم را داد.

سید محمد شفیعی، سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی استان تهران نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی استان تهران از طریق کارشناسان واحد دفاتر خدمات قضایی خود مستمراً بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان نظارت داشته و در طول سال مکرراً به بازدید و سرکشی از این دفاتر می‌پردازد.

وی افزود: برخی از مشکلات از جمله ازدحام و شلوغی دفاتر نیازمند همکاری‌های بین بخشی و توسعه خدمات غیرحضوری بوده که امیدواریم به زودی محقق شود.

شفیعی گفت: در این بازدید‌ها ضمن گفتگوی مستقیم و رودرو با مراجعان، مشکلات و مسائل بررسی و در خصوص رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم انجام و دستورات مورد نیاز صادر می‌شود و امیدواریم خروجی این دیدار‌ها تسهیل بهره‌برداری مردم از خدمات الکترونیک قضایی و تسریع در امورشان باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار