کد خبر: 1174364
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
شرکت‌ها خواستار پشتیبانی اتحادیه اروپا از هوش مصنوعی غیرتجاری شدند گیت هاب و دیگر شرکت‌ها خواستار پشتیبانی بیشتر از مدل‌های منبع باز هوش مصنوعی در قانون اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در یادداشتی که برای سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا ارسال شده است، گروهی از شرکت‌ها از جمله گیت‌هاب، هاگینگ‌فیس، کریِیتیو کامِنز و چند شرکت دیگر حمایت بیشتر توسعه مدل‌های مختلف هوش مصنوعی منبع باز را خواستار شدند.

فهرست پیشنهادات آن‌ها به پارلمان اروپا قبل از قوانین نهایی شامل تعاریف واضح تری از مؤلفه‌های هوش مصنوعی است، که روشن می‌کند علاقمندان و محققانی که بر روی مدل‌های منبع باز کار می‌کنند از هوش مصنوعی بهره تجاری نمی‌برند.

قانون هوش مصنوعی امکان مقابله با خطرات هوش مصنوعی و در عین حال تشویق نوآوری را می‌دهد.

مدیر ارشد سیاستگذاری گیت هاب گفت که هدف این یادداشت ارائه راهنمایی به وکلا در مورد بهترین راه برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی است. او می‌گوید زمانی که دولت‌های دیگر نسخه‌های قوانین هوش مصنوعی خود را ارائه کنند، شرکت‌ها می‌خواهند صدایشان شنیده شود. ما امیدواریم که سیاستگذاران بتوانند از اتحادیه اروپا الگو بگیرند.

مقررات مربوط به هوش مصنوعی موضوع داغ بسیاری از دولت‌ها بوده است، به طوری که اتحادیه اروپا از اولین نهاد‌هایی است که به طور جدی در مورد پیشنهادات بحث می‌کند. اما قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به دلیل گسترده بودن در تعاریف آن از فناوری‌های هوش مصنوعی و در عین حال تمرکز بسیار محدود بر روی برنامه مورد انتقاد قرار گرفته است.

پارلمان اروپا پیش نویس سیاستی را در این زمینه در ماه ژوئن (خرداد-تیر) تصویب کرد. این قانون قرار است قوانینی را برای انواع مختلف هوش مصنوعی در بر بگیرد، اگرچه بیشتر توجهات بر هوش مصنوعی مولد بوده است.

طرفداران منبع باز معتقدند توسعه هوش مصنوعی زمانی بهتر عمل می‌کند که مردم نیازی به پرداخت هزینه برای دسترسی به مدل‌ها نداشته باشند و شفافیت بیشتری در نحوه آموزش یک مدل وجود دارد. اما باعث ایجاد برخی مشکلات برای شرکت‌های ایجاد کننده این چارچوب‌ها نیز شده است. شرکت سازنده چت جی پی تی تصمیم گرفت به دلیل ترس از رقابت و ایمنی، به اشتراک گذاری بسیاری از تحقیقات خود در مورد GPT را متوقف کند.

این گروه همچنین اصرار دارد که اشتراک‌گذاری ابزار‌های هوش مصنوعی در کتابخانه‌های منبع باز تحت فعالیت‌های تجاری نیست، بنابراین این ابزار‌ها نباید تحت تدابیر نظارتی قرار گیرند.

به گفته این شرکت‌ها، قوانین منع آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی در شرایط واقعی، به طور قابل توجهی مانع هر گونه تحقیق و توسعه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار