کد خبر: 1173867
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به حمایت ویژه دولت سیزدهم از اشتغال مددجویان گفت: در حوزه اشتغال اتفاق‌های خوبی در استان رخ داده و بیش از 100 میلیارد ریال در قالب مشوق‌های بلاعوض برای به‌کارگیری مددجویان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عارف کیانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدام‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و تامین مسکن مددجویان بهزیستی انجام شده است، اظهارکرد: سال گذشته با حمایت‌های دولت شاهد تحقق ۲۷۸ درصدی تعهدات استانی اشتغال بهزیستی بودیم و در مقایسه با تعهد کشوری نیز ۱۰۴ درصد تحقق اشتغال داشتیم.

وی یادآور شد: سال گذشته تعهد استانی بهزیستی در زمینه ایجاد اشتغال، ۷۰۰ نفر و در سطح ملی تعهد استان یک هزار و ۸۶۹ نفر بود که در پایان سال برای یک هزار و ۹۴۹ نفر از مددجویان شغل ایجاد شد.

کیانی با اشاره به راستی‌آزمایی مشاغل ایجاد شده در بهزیستی گفت: براساس گزارش سازمان بهزیستی، استان گلستان با نزدیک به ۱۰۰ درصد، بالاترین میزان صحت آمار اشتغال ثبت‌شده را دارا بود. 

وی بیان کرد: تعهد اشتغال امسال بهزیستی در بعد استانی ۷۰۰ نفر و در سطح ملی یک هزار و ۲۶۵ نفر است که تا کنون برای حدود ۳۰۰ خانوار مددجوی استان شغل ایجاد شده و پیش‌بینی ما این است که امسال نیز بیش از تعهدات بهزیستی، در استان شغل ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اعطای برخی مشوق‌ها به کارفرمایانی که از مددجویان تحت پوشش برای تامین نیروی کار بهره می‌گیرند، افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب کمک بلاعوض به کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را در واحدهای تولیدی و خدماتی به‌کارگیری کرده بودند، پرداخت شد. همچنین از محل تبصره ۱۸ نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از اشتغال مددجویان تسهیلات پرداخت شده است.

کیانی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم دولت، کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به‌کارگیری کنند تا ۳۰ سال حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود. همچنین به ازای به‌کارگیری هر مددجو مبلغ  یک و نیم میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد ۴ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار